هوای تبریز در حالت فوق هشدار
هوای تبریز در حالت فوق هشدار

حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی امروز در تبریز اظهار داشت: با توجه به آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای تبریز نسبت به ذرات معلق ۲ و نیم میکرون ۱۳۶ پی. اس. آی و در وضع ناسالم قرار دارد. وی دلیل اصلی آلودگی هوای تبریز را وارونگی هوا […]

۲۸۰۰۰۶حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی امروز در تبریز اظهار داشت: با توجه به آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای تبریز نسبت به ذرات معلق ۲ و نیم میکرون ۱۳۶ پی. اس. آی و در وضع ناسالم قرار دارد.

وی دلیل اصلی آلودگی هوای تبریز را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: باید در این روزهایی که وارونگی هوا وجود دارد مردم از خودروهای شخصی استفاده نکنند تا میزان آلودگی بیشتر نشود.

قاسمی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، گفت: کاهش آلودگی هوا یک موضوع فرابخشی بوده و نیازمند همکاری آحاد مردم، ادارات، صنایع و ارگان‌هاست.

روزانه ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو و ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تبریز تردد می‌کنند.

هوای تبریز بیش از ۷ روز است که ناسالم است و شهروندان این کلانشهر خورشید و آمان را ندیده‌اند.

امروز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی کلانشهر تبریز به دلیل آلودگی هوا در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است.