فراخوان برگزاری جشنواره سراسری ‘ترنم آسمانی’ در تبریز
فراخوان برگزاری جشنواره سراسری ‘ترنم آسمانی’ در تبریز

ابراهیم لایقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ‘ ترنم آسمانی’ با موضوع آواها و نواهای دینی در شش بخش برگزار می شود که اجرای هم خوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و اجرای ابتهال، بخش های حضوری و زنده این جشنواره را تشکیل می دهند. وی ادامه داد: در بخش تولیدات استودیویی […]

۸۱۸۸۹۳۳۸-۷۰۳۹۳۶۷۴ابراهیم لایقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ‘ ترنم آسمانی’ با موضوع آواها و نواهای دینی در شش بخش برگزار می شود که اجرای هم خوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و اجرای ابتهال، بخش های حضوری و زنده این جشنواره را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در بخش تولیدات استودیویی نیز شرکت کنندگان در قسمت تولیدات آکاپلا، موسیقایی و تولیدات استودیویی سایر زبان ها ( به غیر از فارسی و عربی ) به رقابت می پردازند.
لایقی، هدف از برگزاری این جشنواره را نشر و گسترش هنر جمع خوانی قرآن کریم، ارزیابی و ساماندهی فعالیت گروه های تواشیح، تولید آثار فاخر هم سرایی در مضامین مختلف مذهبی و دینی، ارتقای سطح فنی فعالان عرصه تواشیح، مدیحه سرایی و ابتهال عنوان و اظهار کرد: همچنین تشویق و حمایت از گروه های تواشیح و مبتهلین در رده های مختلف به منظور تولید آثار متنوع و جهت دهی به فعالیت ها و تولید آثار جمع خوانی قرآنی از دیگر اهداف جشنواره است.
لایقی با بیان اینکه شرکت برای عموم در این جشنواره میسر است، افزود: ضوابط عمومی شرکت در جشنواره و همچنین ضوابط اختصاصی هریک از بخش ها در سایت جشنواره به نشانی www.TarannomeAsemani.ir قرار گرفته است و شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال اثر به این سایت مراجعه کنند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره ترنم آسمانی ۳۰ دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: این جشنواره از سلسله جشنواره های قرآنی آیات است در بهمن ماه با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت ‘طارق تبریز’ برگزار می شود.