هر چه سریع تر کارت ملی بگیرید
هر چه سریع تر کارت ملی بگیرید

سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان از آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و بی طرفانه خبر داد و گفت: خوشبختانه بدون هیچ مشکلی، روند ثبت نام از داوطلبین نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه دارد. وی افزود: تا این لحظه، ۱۴ نفر به عنوان کاندیدای […]

۴۳۳۴سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان از آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و بی طرفانه خبر داد و گفت: خوشبختانه بدون هیچ مشکلی، روند ثبت نام از داوطلبین نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه دارد.

وی افزود: تا این لحظه، ۱۴ نفر به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با مراجعه به فرمانداری تبریز، قم و وزارت کشور ثبت نام کرده اند.

به گفته وی در ۱۳ حوزه انتخابیه استان نیز تا کنون ۱۰۹ نفر ثبت نام کرده اند که هفت از آن ها زن، پنج نفر روحانی و بقیه مرد هستند.

وی با ابراز رضایت از همدلی و صمیمیت تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان اظهار کرد: هیات های اجرایی انتخابات شهرستان ها و بخش ها نیز تشکیل شده است.

رییس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: بر اساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان، هیات های اجرایی مجلس خبرگان همان هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی خواهند بود و تنها، تفاوتی در ساختار اداری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ثبت نام از پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تا دوم دی ماه و ثبت نام از داوطلبین نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تا چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت گفت: پروسه ثبت نام طولانی است به همین دلیل انتظار داریم داوطلبین هر دو مجلس خبرگان و مجلس شورای، ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

شبستری ادامه داد: تمام تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و بی طرفانه است و انتظار داریم تمامی سلایق فکری و سیاسی در این دوره از انتخابات با توجه به خطوط قرمز نظام شرکت کنند.

وی ادامه داد: انتخابات برای تمامی مردم است و باید تمامی گروه ها با حضور خود  در انتخابات، سرنوشت آتی خود و کشور را تعیین کنند.

وی اظهار کرد: مردم هر کسی را انتخاب کنند برای ما محترم است.

اساس این گزارش؛ در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی آن، ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه،۲۸ آذرماه سالجاری اغاز شده و  تا پایان روز جمعه،چهارم دی ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

  داوطلبان می توانند در مدت های تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه انتخابی، سفارتخانه ها، کنسولگری ها و یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

  اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر از آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، ۱۰ قطعه عکس سه در چهار با زمینه روشن،اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یامدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی (برادران) مدارکی است که  برای ثبت نام کاندیداها مورد نیاز است.