حبیب حسینقلی زاده  امروز افزود: با اعلام این حادثه به اپراتوری فوریت های پزشکی شهرستان سراب، کاردان های اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام و در بررسی، مرگ این دو مرد را به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن تائید کردند. وی خاطرنشان کرد: مسمومیت با منواکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود […]

حبیب حسینقلی زاده  امروز افزود: با اعلام این حادثه به اپراتوری فوریت های پزشکی شهرستان سراب، کاردان های اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام و در بررسی، مرگ این دو مرد را به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن تائید کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسمومیت با منواکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از علایم آن شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند.

حسینقلی زاده، علایم اولیه مسمومیت با مونواکسید کربن را حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی برشمرد و ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.وی افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علایم عمومی مسمومیت ها هستند.