ناتوانی شرکت گاز آذربایجان شرقی در تامین گاز شهروندان تبریزی
ناتوانی شرکت گاز آذربایجان شرقی در تامین گاز شهروندان تبریزی

ماجرا از این قرار است که به واسطه احداث پروژه عتیق در خیابان امام خمینی حد فاصل چهارراه شهید بهشتی و میدان ساعت کلانشهر تبریز ایستگاه تقویت فشار شرکت گاز استان از سوی شهرداری تملک و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای طرح توسعه موزه عصر آهن قرار […]

لیماجرا از این قرار است که به واسطه احداث پروژه عتیق در خیابان امام خمینی حد فاصل چهارراه شهید بهشتی و میدان ساعت کلانشهر تبریز ایستگاه تقویت فشار شرکت گاز استان از سوی شهرداری تملک و در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای طرح توسعه موزه عصر آهن قرار می گیرد که به واسطه این امر امکان تقویب فشار گاز و توزیع آن به ساکنان آن منطقه از شهر با مشکل مواجه شده است.

“ولی الله دینی” مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به بروز این اختلاف اظهار داشت: عدم عمل به تعهد شهرداری تبریز در تامین زمین مناسب برای احداث ایستگاه تقویت فشار، این شرکت از ارایه خدمات به مشترکان متقاضی در حومه چهارراه شهید بهشتی معذور است.

وی ادامه داد: شهرداری متعهد به تامین زمین ایستگاه تقویت فشار شده بود که متاسفانه این امر با وجود پیگیری های متعدد تاکنون محقق نشده است.

این در حالی است که سجودی مدیر عامل شرکت عمران شهرداری تبریز مجری پروژه عتیق نیز گفت: شرکت گاز استان متاسفانه موضوعات مختلف را در حالی به همدیگر ربط می دهد که اصلا این چنین نیست و به نوعی فرافکنی می کند!

وی اذعان داشت: محل ایستگاه تقویت فشار موجود در آن منطقه در حریم طرح توسعه موزه عصر آهن قرار دارد و هیچ ارتباطی به شهرداری تبریز ندارد.

سجودی افزود: شهرداری تبریز متعهد شده است که برای تامین گاز مصرفی اهالی طرح عتیق زمین در اختیار شرکت گاز استان قرار دهد که از این بابت با توجه به عدم تکمیل پروژه نیازی به تامین گاز در سالجاری ندارد.

وی تاکید کرد: عدم تامین گاز مصرفی شهروندان تبریزی در هسته مرکزی تبریز با توجه به برودت هوا و دشواری هایی که مردم متحمل می شوند در شان شرکت گاز استان نیست که امیدواریم در اسرع وقت این امر محقق شود و از فرافکنی دست بردارد.

سجودی به برگزاری جلسات متعدد و سه جانبه بین شرکت گاز استان، شرکت عمران شهرداری تبریز و شرکت عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان که مجری طرح میدان شهید بهشتی است افزود: متاسفانه شرکت گاز خود را متعهد به تامین گاز مشترکان محدوده چهارراه شهید بهشتی و حومه این منطقه نمی داند!

گزارش نصر می افزاید، بوروکراسی اداری و اختلاف موجود بین دستگاه های اجرایی متاسفانه در سردترین روزهای سال مردم این منطقه از شهر را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است ؛ عدم تامین گاز مصرفی موجب شده است تا آب مشترکان منطقه چهارراه شهید بهشتی و حریم طرح عتیق به دلیل جلوگیری از یخ زدگی قطع شود و این امر نیز به مشکلات  اهالی افزوده است.

با وجود اینکه پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در جریان این مشکل قرار دارد ولی مدیران هر دو مجموعه شرکت گاز استان و شهرداری تبریز همچنان با بهانه های واهی شهروندان این منطقه از شهر را از نعمت گاز شهری بی بهره کرده و آنان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

بی تردید با فرا رسیدن ایام سرد سال مشکل شهروندان این منطقه از کلانشهر تبریز دوچندان خواهد شد.

شهروندان این منطقه ضمن پیگیری موضوع از مسئولان امر به ویژه از معاون عمرانی استانداری و فرماندار تبریز خواستار رفع مشکل پیش آمده شده اند.

بی تردید شهروندان آن هم در هسته مرکزی کلانشهر تبریز انتظار دریافت خدمات از مجموعه شرکت های خدمات ده دارند ، شرکت ملی گاز آذربایجان شرقی به عنوان متولی تامین گاز شهروندان نباید بروز اختلاف با سایر دستگاه های اجرایی را بهانه ای برای ارایه خدمات به شهروندان اعلام کند.

بی تردید حل مشکل بین دستگاهی اگر توسط مدیران امر حل نشود توسط شهروندان حل آن محال است. شرکت گاز استان که تلاش های بی شائبه ای در تامین گاز حتی روستاهای دور افتاده استان را بر خود فرض می داند ای کاش در تامین گاز مشترکان هسته مرکزی کلانشهر تبریز نیز به دور از نگاه های متعصبانه و اختلافات بین دستگاهی اقدام نماید.

به نظر می رسد رفع مشکل گاز مصرفی ساکنان هسته مرکزی کلانشهر تبریز به معمایی چند مجهوله تبدیل شده است که حتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز از حل آن ناتوان است.