روضه های خانگی مهم ترین پایگاه های ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی است
روضه های خانگی مهم ترین پایگاه های ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی است

حجت الاسلام یعقوب اباذری، روز سه شنبه در جمع مبلغان محرم و صفر این شهرستان افزود: روضه های خانگی آثار تربیتی و اخلاقی در جامعه برجای می گذارد. وی، اظهار کرد: تکیه گاه بسیاری از روایات این است که روضه ها را به منازل خود ببرید چرا که بزرگان و علمای ما همواره بر برقراری […]

حجت الاسلام یعقوب اباذری، روز سه شنبه در جمع مبلغان محرم و صفر این شهرستان افزود: روضه های خانگی آثار تربیتی و اخلاقی در جامعه برجای می گذارد.
وی، اظهار کرد: تکیه گاه بسیاری از روایات این است که روضه ها را به منازل خود ببرید چرا که بزرگان و علمای ما همواره بر برقراری روضه ها در منازل تاکید داشته و این سیره و سفارش امام صادق (ع) را خود نیز عمل کرده و می کنند.
رییس تبلیغات اسلامی هشترود یادآور شد: بر این اساس در بیشتر خانه های علما در یکی از ایام هفته، مجلس روضه برپا و خود مستمع چنین مجالسی می شوند.
حجت الاسلام اباذری، ادامه داد: برپایی روضه های اهل بیت(ع) در منازل، باعث نزول خیر و برکت بر آن منازل و اهل آن می شود.
وی یادآوری کرد: در منزلی که نام اهل بیت(ع) در آن برده شود اهل منزل مورد رضایت خداوند متعال و مورد عنایت ملائکه الهی قرار می گیرند.
وی، با ابراز نگرانی از ورود برخی افراد غیر ذی صلاح در این عرصه، گفت: همه باید تلاش کنند برنامه های روضه خوانی در منازل با رعایت شئون انجام گیرد و از ورود افرادغیر معلوم الحال در این زمینه جلوگیری شود.
حجت الاسلام اباذری، حضور روحانیت را در این عرصه بسیار ضروری خواند و افزود: روحانیت اگر در روضه های خانگی در حاشیه قرار گیرند، این برنامه ها دچار آسیب های فزاینده ای می شود.