انسداد استخرهای غیرمجاز کشاورزی حاشیه رودخانه ها در مراغه آغاز شد
انسداد استخرهای غیرمجاز کشاورزی حاشیه رودخانه ها در مراغه آغاز شد

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حفر استخر در حاشیه رودخانه ها از شیوه های برداشت غیرمجاز آب های زیر قشری این شهرستان بوده که برخی افراد از آن ها برای آبیاری باغ ها و اراضی کشاورزی استفاده می کنند. وی اظهارکرد: طرح مهندسی چهار رودخانه دایمی صوفی چای، خداجوچای، […]

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حفر استخر در حاشیه رودخانه ها از شیوه های برداشت غیرمجاز آب های زیر قشری این شهرستان بوده که برخی افراد از آن ها برای آبیاری باغ ها و اراضی کشاورزی استفاده می کنند.
وی اظهارکرد: طرح مهندسی چهار رودخانه دایمی صوفی چای، خداجوچای، چاوان چای و مردق چای به منظور حریم گشایی آن ها در برنامه کاری این اداره بوده که با اجرای این طرح ۲۸ استخر در چوان چای و ۹ استخر در امتداد خداجوچای مسدود می شود.
مدیرامور منابع آب مراغه یادآور شد: حکم اجرای طرح مهندسی حاشیه این چهار رودخانه که از حوزه های آبریز دریاچه ارومیه است توسط نهادهای قضایی صادر شده و بقیه رودخانه ها نیز با تخصیص اعتبار در اسرع وقت اجرا می شود.
فرمانی، از انسداد ۱۲۵ حلقه چاه کشاورزی از ابتدای سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با هدف تعادل بخشی آب های زیر زمینی این تعداد تا پایان سال به ۲۰۰ حلقه افزایش می یابد که انسداد بیش از ۶۰۰ حلقه چاه در برنامه کاری دو ساله این اداره است.
وی گفت: سه هزار و ۵۰۰ بهره بردار چاه های غیرمجاز این شهرستان سالانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب آب از سفره های زیر قشری این شهرستان استخراج می کنند.