صادرات ۴۴۹ میلیون دلاری آذربایجان‌شرقی در ۷ ماه
صادرات ۴۴۹ میلیون دلاری آذربایجان‌شرقی در ۷ ماه

 غلامعلی راستی امشب در نشست کار گروه توسعه کالا و خدمات صادراتی، در خصوص ارزش صادرات گمرکات استان به کشورهای هدف ، اظهار داشت: در سال ۹۲ به کشور عراق به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار صادرات انجام شده که این میزان در سال گذشته به ۲۶۶ میلیون دلار و در هفت ماهه سال جاری نیز […]

۲۱۲ غلامعلی راستی امشب در نشست کار گروه توسعه کالا و خدمات صادراتی، در خصوص ارزش صادرات گمرکات استان به کشورهای هدف ، اظهار داشت: در سال ۹۲ به کشور عراق به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار صادرات انجام شده که این میزان در سال گذشته به ۲۶۶ میلیون دلار و در هفت ماهه سال جاری نیز ۲۰۸ میلیون دلار بوده است.

غلامعلی راستی، با بیان اینکه ارزش صادرات به کشور آذربایجان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ و هفت ماهه سال جاری به ترتیب ۸۸ میلیون دلار و ۸۰ میلیون دلار و ۳۲ میلیون دلار بوده است، افزود: با توجه به سفرهای اخیر به جمهوری آذربایجان صادرات افزایش یافته و در هفت ماهه سال جاری ۲۰ درصد سهم صادرات استان به کشور جمهوری آذربایجان است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات در سال ۹۲ به کشور ترکیه ۲۲۸ میلیون دلار و در سال ۹۳ به میزان ۲۳۴ میلیون دلار بوده و در هفت ماهه سال جاری نیز ۱۷۰ میلیون دلار بود.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: صادرات به کشورهای ارمنستان و روسیه در هفت ماهه سال جاری به ترتیب ۳۲ میلیون دلار و ۷ میلیون دلار بوده است.

منبع:فارس