انتقاد معاون استاندار از وام ۲۵ میلیونی خودرو و سه میلیونی ازدواج!
انتقاد معاون استاندار از وام ۲۵ میلیونی خودرو و سه میلیونی ازدواج!

سعید شبستری خیابانی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، نسبت به عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسه گفت: تسهیل ازدواج جوانان، یکی از مهم‌ترین سیاست های اصلی دولت و نظام است که باید در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی برنامه های حمایتی خود را ارائه دهند. وی با تاکید بر لزوم تغییر […]

سعید شبستری خیابانی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، نسبت به عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسه گفت: تسهیل ازدواج جوانان، یکی از مهم‌ترین سیاست های اصلی دولت و نظام است که باید در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی برنامه های حمایتی خود را ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه های جوانان در ارتباط با شرایط ازدواج و به ویژه شرایط هم کفو بودن ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با همکاری دستگاه های فرهنگی باید بیش از پیش در این زمینه نقش آفرین باشند. کفو بودن فقط مربوط به شرایط مالی نیست بلکه باید زوجین از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز هم کفو باشند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار، ۵۰ درصد ازدواج‌هایی که منجر به طلاق شده مربوط به سال های اول ازدواج است چرا که زوجین شناخت کافی از یکدیگر نداشته و معمولا در فضاهای مجازی و به شکل دوستی‌های کاذب با یکدیگر آشنا شده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از خانواده ها خواست که سطح انتظارات خود را پایین آورده و زمینه ازدواج به موقع جوانان را بیش از پیش فراهم کنند.

شبستری با اشاره به پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو عنوان کرد: برای تشکیل زندگی مشترک و تشویق جوانان به امر ازدواج، سه میلیون وام ارائه می‌شود در حالی که برای خرید خودرو، ۲۵ میلیون تومان وام به مردم داده می شود! .

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها و موسسات مالی در خصوص اعطای وام گفت: متاسفانه در برخی موارد و بخصوص در اکثر شهرستان های استان مشاهده می شود که بانک‌ها با توصیه نامه های نمایندگان مجلس اقدام به پرداخت وام به افراد می کنند.

وی افزود؟: ” چرا باید یک نماینده مجلس برای همسر خود از بانک ها، وام صدمیلیون تومانی بگیرد؟ این گونه اشخاص چه جوابی در قیامت خواهند داشت؟”

به گفته شبستری، دولت تدبیر و امید انتظار دارد که بانک ها و بنگاه های اقتصادی همسو با سیاست های دولت و در کنار مردم حرکت کنند نه اینکه تنها به فکر کسب سود و منافع شخصی خودشان باشند. جای تعجب است که بانک ها همسو با سیاست های دولتی پیش نمی روند.

وی از بانک ها و تمامی مدیران استانی خواست تا مقدمات لازم برای اشتغال و ازدواج جوانان را بیش از پیش فراهم کنند.

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی مدیران بانک ها در استان ها ابراز کرد: متاسفانه برخی بانک های استان در جذب اعتبارات، رتبه های بسیار پایین کشوری را کسب کرده اند که حاکی از عملکرد ضعیف برخی مدیران بانک ها در استان است.!

شبستری در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اهمیت و تاثیر رسانه و فضای مجازی در فرهنگ سازی مناسب خاطر نشان کرد: با گذشت بیش از ۳۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در برخی از مناطق مرز نشین، مردم این منطقه به کانال های تلویزیونی جمهوری اسلامی دسترسی ندارند ولی می توانند از بیش از ۱۵ کانال کشورهای دیگر استفاده کنند.

وی با انتقاد از برخی سریال های نمایش داده شده در رسانه ملی گفت: چرا باید در این سریال ها و مجموعه های تلویزیونی، زنان آرایش کرده به عنوان قشری با کلاس و غیر مذهبی و افراد فقیر و بی آرایش، به عنوان زنان مذهبی به جامعه معرفی شوند؟

وی با تاکید بر لزوم تصویب قانونی جامع در راستای نحوه حضور در فضای مجازی ابراز کرد: باید چگونگی ورود به فضای مجازی و نحوه فعالیت در این فضا را به مردم و بخصوص به جوانان آموزش دهیم.

شبستری در همین راستا گفت: متاسفانه سرعت پیشرفت تکنولوژی بیشتر از بیشتر از سرعت فرهنگ سازی ماست و ما باید در راستای کاهش نفوذ فرهنگ غربی به کشور، سرعت فرهنگ سازی خود را افزایش دهیم.