سعید شبستری خیابانی، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی این استان افزود: آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت خاص خود می تواند به عنوان منطقه ویژه فناوری نقش برجسته ای در صادرات این محصولات به کشورهای همسایه داشته باشد. وی وجود دانشگاه های متعدد در استان را از مزیت های علمی استان برشمرد و […]

سعید شبستری خیابانی، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی این استان افزود: آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت خاص خود می تواند به عنوان منطقه ویژه فناوری نقش برجسته ای در صادرات این محصولات به کشورهای همسایه داشته باشد.

وی وجود دانشگاه های متعدد در استان را از مزیت های علمی استان برشمرد و گفت: همه روزه در دانشگاه های استان شاهد ارائه رساله های تخصصی در حوزه های مختلف علمی هستیم و اگراین رساله ها با رویکرد تجاری سازی تدوین شوند در این صورت شاهد تحول عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

شبستری تقویت روحیه مشارکت پذیری و فعالیت های مشارکتی را در بین دانشجویان مهم دانست و افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان و فضای تجاری سازی محصول، با تکروی محقق نمی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر نقش محوری و اساسی دانشگاه ها در تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: تحقق این دو مهم در گروی ارتباط و تعامل سازنده صنعت و دانشگاه است از این رو باید حلقه مفقوده این ارتباط با درایت و دور اندیشی فعالان عرصه صنعت و دانشگاهیان شناسایی و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان افزود: امروز دیگر اقتصاد صنعتی جوابگوی نیازهای جوامع نیست بلکه اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری است که حرف اول را در دنیا می زند و ما نیز باید در این مسیر با تلاش و همت مضاعف، خود را به دانش فنی و فناوری های روز دنیا مجهز کنیم.

شبستری گفت: با وجود اینکه آذربایجان شرقی دارای پتانسیل های برجسته ای در حوزه صنعت است ولی صنایع استان از فناوری های قدیمی استفاده می کنند.

وی افزود: صنایع استان به منظور به روز رسانی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی با بهره گیری از دانش فنی جوانان و متخصصان داخل کشور اقدام به نوسازی ماشین آلات کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی سیاست های دولت تدبیرو امید را همسو با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت در طول دو سال گذشته با حمایت های مادی و معنوی تلاش کرده است تا در جهت تحقق سیاست های کلان فناوری کشور قدم بردارد.

شبستری افزود: این نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری های مشترک سرمایه گذاران، صنعت کاران و دانشگاهیان است.

سومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز با ۹۲۷ طرح و ایده فناورانه ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه جاری در تبریز در حال برگزاری است.