افتتاح سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو در تبریز+تصاویر
افتتاح سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو در تبریز+تصاویر

پیش از ظهر امروز سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز گشایش یافت . در این نمایشگاه ۷۵۰ شرکت دانش بنیان، مرکز تحقیقی و پژوهشی و دانشگاه از سراسر کشور شرکت دارند. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور معاون علمی و پژوهشی وزارت صنعت ، معدن و […]

پیش از ظهر امروز سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز گشایش یافت . در این نمایشگاه ۷۵۰ شرکت دانش بنیان، مرکز تحقیقی و پژوهشی و دانشگاه از سراسر کشور شرکت دارند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور معاون علمی و پژوهشی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد ، از آرم و لوگوی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی رو نمایی شد و تفاهم نامه ای فی مابین قائم مقام استاندار آذربایجان شرقی در امور پژوهشی و دبیر نمایشگاه فناوری های پیشرفته تبریز به امضا رسید.

در این مراسم استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به استعداد تبریز برای تبدیل شدن به بازار خرید و فروش فناوری های نو و پیشرفته از ایجاد فن بازار برای این امر در محل دائمی نمایشگاه بین اللملی تبریز خبر داد و گفت این فن بازار طی چند روز آتی افتتاح خواهد شد.

دکتر توفیق معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور پژوهشی در این مراسم با اشاره به دیرینه تاریخی تبریز و توانایی های صنعتی آن گفت : تا چند سال پیش نام تبریز با شجاعت ، ایمان ، هنر و صنعت در هم آمیخته بود و امیدواریم از این پس به این ادبیات کلماتی چون شهر فناوری نیز افزوده شود و تبریز این قابلیت را دارد تا به بازار خرید و فروش فناوری در منطقه تبدیل شود.

ایشان به تصویب قانون منع موانع تولید در مجلس اشاره کرده و برای بهبود وضعیت صنایع و شراکت دانشگاه و صنعت ابراز امیدواری کرد.