محیط کار پراسترس، نقش فرد را در خانواده تحت الشعاع قرار می‌دهد
محیط کار پراسترس، نقش فرد را در خانواده تحت الشعاع قرار می‌دهد

مصطفی فرحبخش در همایش آموزشی و توجیهی کمپین پیشگیری از استرس و افسردگی اظهار کرد: تاثیر محل کار بانشاط، در خانواده و رفتارهای فرد به عینه دیده می شود وی گفت: استفاده از القاب عقب مانده ذهنی و بیمار روانی برای اشخاصی که اختلالات روانی دارند، منجر به رنجش خاطر آنان می شود. وی افزود: […]

مصطفی فرحبخش در همایش آموزشی و توجیهی کمپین پیشگیری از استرس و افسردگی اظهار کرد: تاثیر محل کار بانشاط، در خانواده و رفتارهای فرد به عینه دیده می شود

وی گفت: استفاده از القاب عقب مانده ذهنی و بیمار روانی برای اشخاصی که اختلالات روانی دارند، منجر به رنجش خاطر آنان می شود.

وی افزود: این وظیفه همه ماست که با ایجاد فرهنگ درست در جامعه باعث شویم کسانی که اختلالات روانی دارند از بازگو کردن و درمان مشکلشان خجالت نکشند.

وی با بیان اینکه جسم و روان سالم و به دور بودن فرد از مشکلات اجتماعی ویژگی های فرد سالم است، خاطرنشان کرد: فرد سالم از نظر روانی می تواند پتانسیل های خود را نشان دهد، بهره وری بالا داشته باشد، استرس ها را مدیریت کند، ارتباط خوبی با دیگران برقرار کرده و اختلاف سلایق را درک کند.

فرحبخش در خصوص نوع رفتار کارکنان تمامی دستگاه ها با آن دسته از همکارانشان که مشکلات روانی دارند، گفت: نباید به این افراد برچسب روانی بودن زد، ضروری است، متناسب با توانشان به آنان کار محول شود، فضای صمیمی در محل کار ایجاد شود، قدردانی از تلاش این افراد و … بخشی از باید و نباید هایی است که همکاران افرادی که مشکل روانی دارند، باید رعایت کنند.

این روان پزشک تاکید کرد: ضروری است مدیران فضای صمیمی در اداره ایجاد کنند که کارمندان همواره حافظ اهداف و ایده های مدیرشان باشد؛ چرا که قدرتی که با یک کاغذ به وجود آمده است با یک کاغذ هم از بین می رود.

ایسنا