مردم آذربایجان توطئه دشمنان را خنثی کردند/ نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش یابد
مردم آذربایجان توطئه دشمنان را خنثی کردند/ نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش یابد

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران استان در تبریز در تبیین وضعیت امنیتی مرزهای استان گفت: وضعیت تمامی مرزهای کشور از نظر امنیتی بسیار مناسب بوده و هماهنگی های بسیار خوبی که در بین نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد امنیت کامل در مرزها […]

۷۴۸۸۶سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران استان در تبریز در تبیین وضعیت امنیتی مرزهای استان گفت: وضعیت تمامی مرزهای کشور از نظر امنیتی بسیار مناسب بوده و هماهنگی های بسیار خوبی که در بین نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد امنیت کامل در مرزها را برقرار کرده و هیچ گونه حرکت ضدانقلابی را نیز بدون پاسخ نگذاشته ایم.

وی افزود: نسبت به سال ۹۳، موضوع امنیتی کشور، افزایش بسیار خوبی داشته است و امیدواریم با مساعدت ها و کمک هایی که به نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی توسط دولت خواهد شد بتوانیم انسداد مرزها را چه از نظر فیزیکی و چه از نظر تجهیزات الکترونیکی بیشتر کنیم تا شاهد کنترل امنیتی مرزهای این مرز و بوم در حد عالی باشیم.

 وی ادامه داد: یک اجلاس پنج جانبه در ایران با حضور کشورهای روسیه، ایران، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان برگزار شد که منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه مقابله و مبارزه با ورود و توزیع مواد مخدر در این کشورها شد. بر اساس این تفاهم نامه تعداد عملیات های مشترک و همزمان، در راستای مبارزه و مقابله با ورود و توزیع مواد مخدر افزایش خواهد یافت.

فرمانده نیروی انتطامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود از برگزاری عملیاتی مشترک در روزهای گذشته با این کشورها خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این هماهنگی های منطقه ای جواب داده و بتوانیم روز به روز شاهد کاهش ورود مواد مخدر به کشور باشیم.

اشتری با بیان اینکه چشم امید چندانی به سازمان های بین المللی در راستای مقابله با ورود و توزیع مواد مخدر نداریم گفت: امیدواریم با هماهنگی بسیار خوبی که بین این پنج کشور وجود دارد شاهد افزایش مبارزه و مقابله با وارد کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

وی با اشاره به افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: یکی از مصوبه های دولت این بوده که پس از سه سال، نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی با توجه به افزایش تورم، افزایش یابد. ما از دولت و مجلس درخواست کردیم که مجددا این نرخ بررسی شده و افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی هرچه سریع تر انجام شود که تا به امروز عملی نشده است.

وی افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی را به نفع مردم، رانندگان و سرنشینان خودروها دانست و اظهار کرد:  هرچقدر که ما در این زمینه سختگیری شدیدی داشته باشیم نتیجه آن تامین سلامت مردم و کاهش حوادث رانندگی خواهد بود. امیدواریم با توجه به همکاری خوب مردم با پلیس و ارتقای فرهنگ ترافیک درجامعه شاهد کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی باشیم.

اشتری از کاهش چشمگیر تعداد سوانح و حوادث رانندگی در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: ما به این میزان، قانع نیستیم و باید سعی کنیم که این کاهش را افزایش دهیم.

وی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از مهم ترین اولویت های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: در بحث مبارزه و مقابله با قاچاق کالا  تمامی دستگاه های مختلف مسئولیتی دارند. سهم هر دستگاهی مشخص شده و سهم نیروی انتظامی نیز مشخص شده است که امسال توفقیات خوبی در مقابله و مبارزه با قاچاق کالا داشتیم.امیدواریم با تقویت زیر ساخت های مورد نظر و همت دستگاه های مربوطه در این راستا به توفیقات بسیاری دست یابیم.

 وی همچنین توهین اخیر در رسانه ملی به ترک زبانان را به شدت محکوم و تصریح کرد: مسئولان و بخصوص رییس صدا و سیما به خوبی اعلام موضع کردند. مسئولان هم به موقع پای کار آمده و مردم شهرهای آذری نشین نیز اعتراضاتی نسبت به این امر داشتند.

وی با بیان اینکه در جریان اخیر اعتراضات به این برنامه، مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند ابرار کرد؛ عده ای در این مواقع هستند که می خواهند از این جریانات سو استفاده کنند که مردم، صف آن ها را از خودشان جدا کرده اند و خواهند کرد.

اشتری در این راستا ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی از متشخص ترین و با فرهنگ ترین مردم کشور هستند و در جریان اخیر، توطئه ای را که از خارج از کشور هدایت می شد به خوبی خنثی کردند.

وی عنوان کرد: امیدواریم مردم شهید پرور و ولایتمدار تبریز و شهرهای آذری نشین، همین روند را مثل گذشته ادامه داده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند.

وی در ادامه به تبیین اهداف سفر خود به این استان پرداخت و افزود: طبق برنامه زمان بندی که داشتیم قرار بود یک بازدید و نظارت از فرماندهی انتظامی استان داشته باشیم که با این ایام مصادف شد.

اشتری همچنین از افتتاح یک مرکز آموزشی در تبریز خبر داد.

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وضعیت شاخص های امنیتی و انتظامی آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان های کشور گفت: این استان اقدامات بسیار خوبی انجام داده و در کاهش جرایم بسیار موفق بوده است.

اشتری ادامه داد: کاهش شش درصدی جرایم، کاهش سوانح رانندگی و افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر از مهم ترین موفقیت های این استان در سالجاری است.

وی عنوان کرد: در سراسر کشور از نظر امنیتی، وضعیت بسیار خوبی داریم. با توجه به اتقافات در کشورهای همسایه، کشور جمهوری اسلامی ایران در ثبات کامل و امنیت پایدار قرار دارد.