رضا پاشایی با بیان این مطلب افزود: تغییر تکنولوژی در این صنعت باعث رقابت با کشورهای بزرگ تولید کننده قطعات شده و وجود روحیه رقابت سالم در جامعه نیز می تواند به افزایش اشتغال و کارایی کمک کند. وی افزود: دنیا با توجه به پیشرفته تر شدن دانش و فناوری با سرعت زیادی در حال […]

رضا پاشایی با بیان این مطلب افزود: تغییر تکنولوژی در این صنعت باعث رقابت با کشورهای بزرگ تولید کننده قطعات شده و وجود روحیه رقابت سالم در جامعه نیز می تواند به افزایش اشتغال و کارایی کمک کند.

وی افزود: دنیا با توجه به پیشرفته تر شدن دانش و فناوری با سرعت زیادی در حال تحول است و اکثریت قریب به اتفاق صنایع جهان نیز از دانش و فناوری جدید در تولید کالاهای خود بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه وجود مشکلات متعدد در حوزه قطعه سازی باعث شده که قطعه سازان استان و حتی کشور نتوانند پابه پای توسعه جهانی حرکت کنند.

نایب رییس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی عنوان کرد: به علت مشکلات فراوانی که در سر راه این صنعت قطعه سازی وجود دارد روز به روز شاهد ضعف این صنعت در کشور هستیم که این مشکلات باعث شده است تولیدکنندگان قطعه ساز  نسبت به تولید قطعات داخلی دلسرد شده و میزان تولید خود را به حداقل برسانند.

پاشایی گفت:  مهم تر ازسرمایه گذاری و تغییر تکنولوژی، نیازمندیم تا در بحث طراحی چه در بخش خودرو و چه در بخش قطعات حرکتی جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به تحولات بنیادین ناشی از تغییر دولت ها در صنعت قطعه سازی طی سال های اخیر، اظهار کرد: در اثر این تغییرات که هر چند سال یکبار رخ می دهد، سیاست های پیشین تغییر یافته و در اثر آن بسیاری از اهداف تعیین شده از بین رفته و یا به چندین هدف بزرگ و کوچک تبدیل می شوند.

وی همچنین عدم وجود سیاست ثابت و بلندمدت را یکی از مشکلات اساسی در سیاستگذاری کلان کشور در بخش صنعت دانست.