رفع تحریم‌ها در رونق بازار مسکن مشهود خواهد بود
رفع تحریم‌ها در رونق بازار مسکن مشهود خواهد بود

پیروز حناچی پیش از ظهر امروز در بدو ورود به اردبیل در فرودگاه این شهر در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: تاثیرگذاری رفع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در کشورمان در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد و ممکن است در یک فاصله چندین زمانی آرام آرام تحرک بازار مسکن اتفاق افتاده و لغو تحریم‌ها تاثیر خود را […]

پیروز حناچی پیش از ظهر امروز در بدو ورود به اردبیل در فرودگاه این شهر در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: تاثیرگذاری رفع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در کشورمان در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد و ممکن است در یک فاصله چندین زمانی آرام آرام تحرک بازار مسکن اتفاق افتاده و لغو تحریم‌ها تاثیر خود را بر بازار مسکن بگذارد.

وی افزود: البته در این زمینه برخی اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را نیز آغاز کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم بازار مسکن از سال آینده از این وضعیت خارج شده و امکان تحرک‌بخشی بیشتر در بازار مسکن فراهم آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد طرح جامع مسکن و به روز شدن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات جدید در حوزه شهرسازی و معماری گفت: باید در طرح جامع مسکن به ساختار شهری و کالبدی توجه بیشتر شود تا به جای آنکه شهر را در سطح گسترش دهیم به درون شهرها و زیرساخت‌هایی که در درون آن است توجه داشته باشیم.

حناچی با بیان اینکه ما امروز در ساخت و سازها باید به الگوی معماری سنتی و اسلامی توجه جدی‌تری داشته باشیم، بیان کرد: البته داشتن شهرهای هوشمند از الزامات دنیای مدرن است و نگرش استراتژیک و عزم جدی نسبت به این امر مورد توجه و دقت نظر است.

وی بیان کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشورمان از سوی غربی‌ها قطعا در رونق‌بخشی به بازار مسکن موثر بوده و زمینه تحرک‌بخشی بیشتر به این حوزه را فراهم می‌آورد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای نظام مدیریت شهری استفاده از فناوری اطلاعات و داشتن شهری هوشمند از موضوعات مهم و اساسی است که می‌تواند به ارائه خدمات بهتر به شهروندان منجر شود.

حناچی افزود: البته این امر فضایی را فراهم می‌آورد تا حق و حقوق شهروندان رعایت شده و در کنار آن امر ساخت و ساز با معیارها و الگوهای مناسب‌تر انجام شود.

وی در مورد ممانعت قانونی از تغییر کاربری باغات و زمین‌های دولتی نیز تصریح کرد: ما در همه استان‌ها با همکاری دیگر نهادها سعی‌مان بر این است تا از تخریب باغات و اراضی کشاورزی جلوگیری کرده و در قالب نظام جامع و تفصیلی شهر از هرگونه به هم ریختگی برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه ممانعت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضرورت افزایش عمر ساختمان‌ها و تولید مسکن را با توجه به ابزارهای نوین بیان کرد و گفت: در کنار ساخت زیبای بناها آنچه برای ما مهم است بها دادن به امر کیفیت تولید مسکن و توجه به زیرساخت‌های مناسب در این حوزه است که قطعا نتایجی را نیز به همراه خواهد داشت.