با رکود شدید مواجه هستیم/ توانستیم فاکتورهای منفی را کنترل کنیم
با رکود شدید مواجه هستیم/ توانستیم فاکتورهای منفی را کنترل کنیم

داود بهبودی دیشب (دوشنبه ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو سال پیش که دولت تدبیر و امید روی کار آمد با دوره‌ای بی‌ثبات مواجه بودیم که فضای غبارآلود و بحرانی ناشی از سیاست‌های نسنجیده و غیر علمی موجب شده بود در بحث تورم، بازار ارز، بورس و سایر شاخص‌های عمده اقتصادی ابهامات بی‌شماری حاکم […]

داود بهبودی دیشب (دوشنبه ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو سال پیش که دولت تدبیر و امید روی کار آمد با دوره‌ای بی‌ثبات مواجه بودیم که فضای غبارآلود و بحرانی ناشی از سیاست‌های نسنجیده و غیر علمی موجب شده بود در بحث تورم، بازار ارز، بورس و سایر شاخص‌های عمده اقتصادی ابهامات بی‌شماری حاکم شده و بیکاری بیداد کند.

وی افزود: با تلاش‌های گسترده‌ای که صورت دادیم رشد اقتصادی منفی ۵٫۶ درصدی را به رشد اقتصادی مثبت ۳ درصد ارتقا دادیم و امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات و برجام و توافقات انجام گرفته و توجه به فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری، در مرحله اجرا هم موفق باشیم.

بهبودی با اشاره به طرح بسته خروج از رکود دولت اذعان داشت: در چند ماه گذشته در فضایی که با دوره تشدید تحریمی و رکودی مواجه بودیم فاکتورهای منفی را توانسته‌ایم کنترل کنیم تا دولت سیاست‌های انضباط مالی و پولی را اجرایی سازد؛ اما باز با رکود شدید مواجه هستیم و مشکل بیکاری همچنان پابرجاست؛ به هرحال در مسیری هدفمند حرکت کرده‌ایم و امروز چالش ذهنی آنچنانی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در مقطعی که از سال ۸۶ سازمان مدیریت و برنامه ریزی منحل شد با دوره‌ای مواجه شدیم که نظام برنامه‌ریزی کشور از هم پاشیده شد و در حالی که بیشترین درآمدهای نفتی در این دوره رخ داد نتوانستیم خوب مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: خلاء چنین نهادی در سال‌های بعد کاملا احساس می‌شد و موجب گردید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با نوین سازی و کارکرد جدید احیا و وارد عرصه شود که امیدواریم در این مسیر حرکت موثری داشته باشیم.

این مسئول ابراز داشت: ماموریت و تکلیف ما این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را به نهاد راهبری توسعه استان و کشور تبدیل کنیم و به دنبال فراهم‌آوری زیرساخت‌های آن هستیم که نیازمند مشارکت، همیاری و همفکری است که اصحاب رسانه برای تبیین این نقش جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی بر لزوم دانایی محور بودن فعالیت‌های سازمان تاکید و اضافه کرد: آنچه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را از سایر سازمان‌ها متمایز می‌کند این است که این دستگاه به عنوان سازمان معین و امین استانداری عمل می‌کند و تفکر کارشناسی بر آن غالب بوده و از غلبه گرایش‌های بخشی، قومی، محلی و سیاسی به شدت پرهیز می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: دانایی، جسارت و سلامت باید شاخصه‌های اصلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

این مسئول همچنین گفت: در استان آذربایجان شرقی ما از یک الگوی مدیریتی ممتاز تبعیت می‌کنیم که استاندار با یک دید باز به عنوان نماینده عالی دولت عمل می‌کند و در چنین فضایی است که سازمان می‌تواند نقش معین و مشاور استانداری را به خوبی ایفا کند تا بتواند خانه امید فعالان اقتصادی، نهادهای دولتی و تشکل‌های مدنی باشد.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: توسعه موضوعی چندوجهی است که با ابعاد مختلف آن باید آشنا باشیم و در کنار هم قرار دهیم تا به توسعه پایدار دست یابیم.

وی اعلام کرد: برنامه ششم توسعه در شرف تنظیم است که ما با تنظیم سند تدبیر و توسعه و تطبیق آن با رویکردهای برنامه راهبردی اقتصاد مقاومتی با رویکردی پیشرونده مواجه بودیم و توانستیم به عنوان الگوی برنامه‌ریزی و مدیریتی سایر استان‌ها مطرح شویم.