اساتید دانشگاه در برابر اسلامی سازی علوم ایستاده اند
اساتید دانشگاه در برابر اسلامی سازی علوم ایستاده اند

 دکتر حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک در تالار وحدت دانشگاه تبریز با اشاره به حرکت حکومت های اموی و عباسی در ساختار شکنی جامعه اسلامی و تخریب بنیه های فکری دین مبین اسلام، ابراز داشت: این حکومت ها به دنبال ایجاد یک بستر و تمدنی بودند که امروز نتایج آن ها را در منطقه با […]

photo_2015-10-26_20-19-38 دکتر حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک در تالار وحدت دانشگاه تبریز با اشاره به حرکت حکومت های اموی و عباسی در ساختار شکنی جامعه اسلامی و تخریب بنیه های فکری دین مبین اسلام، ابراز داشت: این حکومت ها به دنبال ایجاد یک بستر و تمدنی بودند که امروز نتایج آن ها را در منطقه با حضور داعش و گروه های تکفیری به وضوح حس می کنیم.
وی با اشاره به تداوم جریان نفاق در جامعه اسلامی، اظهار داشت: نفاق زمانی شکل می گیرد که توده جامعه به دنبال ارزش ها می باشند، ولی عده‌ای به جهت عدم باور به ارزش ها به دوگانگی و ظاهر سازی مبادرت می کنند.

وی با بیان این‌که کشورهای مسلمان امروز در عرصه بین المللی در آتش فتنه نفاق می سوزد، برخی کشور های اسلامی منافقانه در عرصه بین المللی حضور دارند، گفت: نفاق سبب ضعف درونی کشور های اسلامی شده است.
عباسی با بیان اینکه در عرصه ی بین المللی مسلمین در آتش فتنه ی نفاق می سوزند، گفت: بدهی جهانی امروز به ۵۷ ترلیون دلار رسیده است و ۱۲.۵ترلیون دلار بیش از درامدش بدهی دارد، لذا اقتصاد جهان فروپاشیده است.
وی مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از مدیریت غلط و از مبانی نظری حاکم بر اقتصاد ایران دانست وگفت: امروز جنگی بنام جنگ ارزی بیشتر متبلور شده و علیه کشورهایی مثل چین و روسیه و ایران به کار گرفته می شود.

کارشناس مسائل استراتژیک خلق پول را یک آسیب اقتصاد جهانی دانست که کارشناسان غربی به این مسأله اذعان دارند و خاطرنشان کرد: چنین سیستمی هدایت جامعه بشری به سمت جنگ جهانی است که جزء مردم عادی آسیبی نخواهد دید، این سیستم توده را فقیر و اقلیت را ثروتمند می کند.
وی با اشاره به اینکه کارکرد دین قسط است و اگر اقامه ی قسط را از دین بگیریم چیزی از دین باقی نمی ماند، گفت: مسولین جمهوری اسلامی غالبا به مسله ی اقامه ی قسط بی توجهی کردند.

عباسی با انتقاد از عملکرد مسؤولان کشور در ارائه سیستم عدالت گرایانه و اسلامی، خاطرنشان کرد: مشکل سیستم اقتصادی نبود مدیریت صحیح و نسخه بومی اقتصاد کشور است، در نبرد امروز جهانی علاج اقتصاد کشور توجه به درون و ظرفیت های داخلی و مقاوم سازی آن در برابر حملات است.

وی ابراز داشت: اساتید دانشگاه با نامه به رییس جمهور تلاش دارند با ادعای ایدئولوژیسم سازی علوم انسانی جلوی حرکت اسلامی سازی علوم را بگیرند، کدام بخش علوم انسانی امروز ایدئولوژیسم نمی باشد؟

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌ که مستشاران ما در منطقه با کارشناسان و ژنرال های نظامی ناتو و اسرائیل می جنگند نه با داعش، تصریح کرد: اساتید دانشگاه پاسخ خانواده هایی را که فرزندان خود را به نبرد می فرستند تا امنیت در جامعه ایجاد شود چه خواهند داد؟ اساتید دانشگاه مسؤولند.
عباسی بیان این‌ که با وجود بیان خطرات از سوی کارشناسان غربی در منسوخ شدن اقتصاد لیبرال، سیستم اقتصادی ما برگرفته از نمونه غربی است، گفت: با این وجود اساتید دانشگاه های ما از بیان اتمام تاریخ مصرف اقتصاد لیبرال در جهان به دانشجویان جلوگیری می کنند.
وی احیای اقتصاد جهانی را ادعای کارشناسان غربی در تئوری اقتصاد اسلامی دانست و ابراز داشت: برنامه توسعه مدون در مجمع تشخیص بر مبنای همین شیوه منسوخ غربی است، این مبانی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبری تدوین شده است.
عباسی با اشاره به نامه چهار وزیر به مقامات کشور، گفت: بورس، بیمه، تأمین اجتماعی و بانکداری موجود برگرفته از سیستم غربی است که عامل تخریب اقتصاد های بزرگ جهان شده است، اقتصاد غربی بر پایه ایجاد طمع و ربا شکل گرفته است، بورس شبیه به قماری است که مردم در عرض ۲۰ ماه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در آن ضرر کردند.
کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌که داعش در راستای اهداف غربی به دنبال تخریب آثار تمدن کشور های منطقه و دین مبین اسلام است، ابراز داشت: آنها با این هدف به دنبال به دست آوردن غنیمت نفت برای غرب می باشند.

گزارش از: مهدی جعفری