اجرای طرح نذر خون در پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان‌شرقی
اجرای طرح نذر خون در پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان‌شرقی

وحید مثمر گفت: در قالب اجرای این طرح، داوطلبان اهدای خون با تصمیمی آگاهانه، خون خود را به صورت مسئولانه و هدفمند اهدا می کنند. وی از اجرای طرح نذر خون به عنوان یکی از طرح های موفق در سراسر پایگاه های انتقال خون یاد کرد و گفت: آذربایجان شرقی پیشتر نیز سابقه اجرای طرح […]

۷۳۵۲۸

وحید مثمر گفت: در قالب اجرای این طرح، داوطلبان اهدای خون با تصمیمی آگاهانه، خون خود را به صورت مسئولانه و هدفمند اهدا می کنند.

وی از اجرای طرح نذر خون به عنوان یکی از طرح های موفق در سراسر پایگاه های انتقال خون یاد کرد و گفت: آذربایجان شرقی پیشتر نیز سابقه اجرای طرح نوبت دهی در ایام و مناسبت های مذهبی نظیر عاشورا و تاسوعا و شبهای قدر داشته است که بعنوان طرحی موفق در اهدای آگاهانه خون محسوب می شود.

مثمر با بیان اینکه هر واحد خون اهدیی جان ۳ نفر را نجات می دهد و از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی خود به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کند، یادآور شد : با اجرای این طرح نیاز خونی در طول سال تامین شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون آذربایجانشرقی گفت: با حداقل دو بار اهدای خون در سال، می توان منابع قابل اطمینانی از خون و فراورده های آن برای بیماران نیازمند تامین کرد.

وی با اشاره به محدودیت زمانی نگهداری خون و فراورده های آن گفت: بیمارانی نظیر مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی برای ادامه زندگی خود نیازمند دریافت مداوم خون و فرآورده های خونی هستند.

به گزارش ایسنا: دو پایگاه مسجد کبود و آخونی در تبریز و پایگاههای مراغه و میانه تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۶ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.