کناره‌گیری میترا حجار از یک نمایش به خاطر عدم امنیت
کناره‌گیری میترا حجار از یک نمایش به خاطر عدم امنیت

حمیدرضا نعیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اجرای نمایش «ترور» در تالار اصلی تئاتر شهر در پی فروریختن پیشانی این تالار، توضیح داد: خوشبختانه طی دو جلسه‌ای که بنده با کارشناسان وزارت ارشاد و مجموعه تئاتر شهر داشتیم،آنها اعلام کردند که با کارشناسی‌هایی که در تئاتر شهر داشته‌اند، این مجموعه هیچ مشکلی برای […]

حمیدرضا نعیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اجرای نمایش «ترور» در تالار اصلی تئاتر شهر در پی فروریختن پیشانی این تالار، توضیح داد: خوشبختانه طی دو جلسه‌ای که بنده با کارشناسان وزارت ارشاد و مجموعه تئاتر شهر داشتیم،آنها اعلام کردند که با کارشناسی‌هایی که در تئاتر شهر داشته‌اند، این مجموعه هیچ مشکلی برای اجرا نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در همین راستا قرار است همه چیز در صحت و سلامت در اختیار گروه قرار داده شود اما فقط برای اقناع احساسات عمومی و با اینکه از نظر عقلایی و کارشناسی هیچ مشکلی تهدید و عدم امنیتی در ماشینری و سقف تالار اصلی تئاتر شهر نیست، از گروه خواسته شد در این اجرا از امکانات بالابرها و هر آنچه در سقف است‌، استفاده نکند و من هم این درخواست را پذیرفتم.

عضو گروه تئاتر «شایا» خاطرنشان کرد: اکنون با خیال راحت و با صدردصد اطمینان و طیب خاطر گروه در حال تمرین و آماده سازی برای اجرای نمایش «ترور» است. از طرفی تئاتر شهر هم از امروز چند آسیب جزئی وارد شده را تعمیر و برطرف می‌کند تا سالن با صددرصد امکانات در اختیار گروه قرار بگیرد.

نعیمی ادامه داد: در این اثنا خانم میترا حجار بازیگر خوشنام و خوب سینما که در این پروژه با ما همکاری داشت، به دلیل احساس عدم امنیت در خواست کرد کنار ما نباشد‌. هرچند در دو جلسه‌ای که ما و کارشناسان ارشاد و آقای مصدق نماینده بازسازی تئاتر شهر با ایشان داشتیم، اطمینان دادیم همه چیز صدرصد امنیت دارد‌،خانم حجار تشخیص داد در این پروژه با ما نباشد و جای این هنرمند خوب درکار ما خالی است.

کارگردان نمایش‌های «سقراط» و «فاوست» افزود: در چنین شرایطی به سرعت حتما یکی از بازیگران پرقدرت و شناخته شده تئاتر را جایگزین ایشان می‌کنیم و تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که حتی یک درصد از کیفیت اجرای این نمایش کاسته نشود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این وضعیت ممکن است باعث تاخیر در اجرای نمایش بشود‌، تاکید کرد: چنین نیست. فقط به خاطر موضوع تعمیرات‌، اجرا را یک هفته به تاخیر می‌اندازیم اما با روزی ۸ ساعت تمرین، تلاش می‌کنیم حتما بازیگر جدیدی که به گروه اضافه می‌شود، خودش را به بقیه گروه برساند.

نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در حال آماده سازی برای اجرا در تالار اصلی «تئاتر شهر» بود که به دلیل نصب بخشی از دکور این نمایش ‌، بخشی از پیشانی صحنه تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر فروریخت و در حال حاضر تعمیر این بخش فروریخته در حال انجام است.