سرهنگ “صابر عباس زاده” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی در سطح کلان‌شهر تبریز و با توجه به حساسیت موضوع، پرونده های واصله به لحاظ تخصصی بودن در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهی قرار گرفت. وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۱ تبریز با تلاش و جدیت […]

سرهنگ “صابر عباس زاده” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی در سطح کلان‌شهر تبریز و با توجه به حساسیت موضوع، پرونده های واصله به لحاظ تخصصی بودن در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۱ تبریز با تلاش و جدیت موفق به دستگیری یک نفر متهم کیف قاپ در حین انجام عمل مجرمانه شدند.

عباس زاده تصریح کرد: پس از معرفی متهم به آگاهی و در تحقیقات به‌عمل آمده توسط کارآگاهان، متهم منکر ارتکاب هرگونه سرقت شد، ولی با ارایه دلایل و مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و به چندین فقره کیف قاپی به هم‌دستی فردی با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک اعتراف کرد که پس از دعوت از شاکیان مورد شناسایی مالباختگان نیز قرار گرفت.

وی گفت: متهمان با یک‌دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در جلو بانک‌ها اقدام به پرسه زنی کرده و سوژه هایی را که با وجوه نقد از بانک خارج می شدند، تعقیب کرده و در مسیر خلوت اقدام به پول قاپی می کردند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: ماموران با استفاده از اطلاعات به دست آمده و شگردهای پلیسی موفق به شناسایی مخفی‌گاه متهم شده و او را در منزل خواهرش دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم و شناسایی شاکیان، متهم جهت اقدامات بعدی تحویل مرجع قضایی شده و با قرار قانونی روانه زندان شد و تلاش جهت دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در پایان از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک را در اولین فرصت به پلیس ۱۱۰ گزارش کرده و سعی کنند از محله های خلوت تردد نکنند و مواظب خودرو و موتورسیکلت های عبوری در کوچه و خیابان های خلوت باشند و از جابجایی پول بصورت دستی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی عجب شیر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری ۳۲ معتاد و توزیع کننده مواد مخدر و کشف مقادیر قابل توجهی انواع موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پاسدار “رضا اصلانی فر” گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و ناامن کردن محلات جرم خیز و جمع‌آوری معتادان پرخطر و خرده‌فروشان مواد مخدر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اجراء شد.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح تعداد ۱۷ نفرمعتاد پرخطر و ۱۵ نفرخرده ‌فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر، چهار عدد وافور، سه دستگاه ترازوی توزین، ۹ عدد پایپ را کشف و یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت را توقیف کردند.

اصلانی‌فر گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروری تحویل کمپ اعتیاد عجب‌شیر شدند.

فرمانده انتظامی مرند از اجرای طرح جمع آوری معتادان خیابانی و خرده فروشان مواد مخدرمحلات جرم خیز مرند خبر داد.

سرهنگ” علی طاحونی” با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان مرند در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان اقدام به جمع آوری تعداد ۴۰ نفر معتاد پر خطر خیابانی و خرده فروشان مواد مخدر کرده اند.

وی با اعلام اینکه معتادان پر خطر پس از جمع آوری به مراکز بازپروری معرفی شدند، افزود: اقدامات قانونی توسط مراجع ذیصلاح انجلم گرفته است.

طاحونی اظهار کرد: در بازرسی از متهمان جمع آوری شده انواع مواد مخدر، آلات استعمال و ترازوی توزین مواد مخدر کشف شد که با توجه به تماس‌های مردمی، اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است.

فرمانده انتظامی مرند در پایان گفت: با توجه به اینکه اکثر سرقت ها و جرائم توسط معتادان انجام می گیرد از شهروندان می خواهیم در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه آذربایجان شرقی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “هاشم شعفی” اظهار کرد: ماموران در حین کنترل خودروهای عبوری در محل ایست و بازرسی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از کامیون مورد نظر تعداد ۵۸۰ ثوپ انواع البسه خارجی قاچاق که بصورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف شد و برابر اعلام کارشناسان، قیمت اقلام کشف شده بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال است.

شعفی با اشاره به تمهیدات پلیس برای مبارزه قاطع با قاچاق کالا، افزود: علاوه بر این مورد، طی ایست و بازرسی های انجام شده در چند روز گذشته، یک دستگاه پژو و یک کامیون دیگر به ترتیب با ۱۱۷ و ۱۱۹ ثوپ البسه قاچاق نیز توقیف شده که تعداد پنج نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شده اند