دیدار مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اسقف اعظم ارامنه آذربایجان
دیدار مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اسقف اعظم ارامنه آذربایجان

سید محمد شروین اسبقیان در دیدار با “گریگور چیفتچیان” اسقف اعظم ارامنه آذربایجان و بازدید از باشگاه آرارات تبریز گفت: ورزشکاران ارامنه در ورزش کشور اثرگذار  بوده اند.   وی در این نشست به بیان اهداف قیام عاشورای حسینی که همان احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی است، افزود: برادران و خواهران ارامنه، حرمت […]

۷۳۲۰۵

سید محمد شروین اسبقیان در دیدار با “گریگور چیفتچیان” اسقف اعظم ارامنه آذربایجان و بازدید از باشگاه آرارات تبریز گفت: ورزشکاران ارامنه در ورزش کشور اثرگذار  بوده اند.

 

وی در این نشست به بیان اهداف قیام عاشورای حسینی که همان احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی است، افزود: برادران و خواهران ارامنه، حرمت و احترام ویژه ای به سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش قائل هستند و این نشان از عمق ورود نهضت حسینی به دل‌های آزادگان جهان است.

 

اسبقیان افزود:  این بازدید در راستای برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش و ایجاد ارتباط بیشتر با ورزش ارامنه و سایر اقلیت های دینی و بررسی نیازهای ورزشی ارامنه انجام یافته و ارتباطات قبلی از بین اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و باشگاه قابل تقدیر است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: حرکت ارزشمند آندرانیک تیموریان در زمان حضور در تیم تراکتورسازی تبریز و اهدای جایزه برترین هافبک فوتبال ایران به شهدای تبریز، حرکتی ارزشمند از سوی این بازیکن بود و نشان از اشتراکات عمیق فرهنگی و اجتماعی ما بین برادران و خواهران مسیحی با ملت ایران است و با تدابیر رهبران دینی بوجود آمده است.

 

وی گفت: برای ارتقاء کیفی باشگاه آرارات، شعبه تبریز نیاز به ارتقاء کیفی و کمی تجهیزات و به‌روز شدن علم مربیان است که در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان تبریز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

اسقف اعظم ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار گفت: باشگاه آرارات به محیط و بستر سازنده برای جوانان خلاق و آینده دار ارامنه تبدیل شده است.

 

“گریگور چیفتچیان” افزود: باشگاه آرارات با فعالیت در زمینه های ورزشی و خصوصاً فرهنگی، وظیفه سنگینی برای تربیت جوانان بر عهده دارد.

 

وی گفت: مهمترین دستاورد این باشگاه حضور در المپیک ارامنه جهان در ایروان بود که توانست پرچم مقدس ایران را به اهتزار درآورد و نماینده شایسته ای برای کشورمان باشد.

اسقف اعظم ارامنه آذربایجان اظهار کرد: باشگاه آرارات در المپیک ارامنه جهان که با حضور بیش از شش هزار ورزشکار از شهرهای جهان برگزار شد، توانست با تابلوی تبریز و پرچم مقدس ایران در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کند و در رژه شرکت کند.

 

وی افزود: باشگاه آرارات تبریز با داشتن چهار هیات فرهنگی، ورزش، پیشکسوتان و وفاداران در رشته های دوومیدانی، شطرنج، بسکتبال، فوتسال  و تنیس روی میز فعال بوده و همه ساله در سه دوره مسابقات مهم کشوری در بین ارامنه حضوری فعال دارد.

 

در این دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان، معاون امور ورزشی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز، رییس گروه توسعه ورزش همگانی و رییس هیات بسکتبال استان، رییس هیات بوکس و شطرنج نیز حضور داشتند و از نزدیک تمرینات تیم های بسکتبال، تنیس روی میز و بیلیارد را نظاره گر بودند.