“مقصود قربانی” در گفت و گو با خبرنگارها افزود: ۹ سایت گلخانه ای به مساحت کل ۵۳۰ هکتار و مساحت مفید ۳۱۰٫۵ هکتار در آذربایجان غربی وجود دارد. وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری پنج هزار و ۶۶ تن محصولات گلخانه ای اعم از سبزی، صیفی، توت فرنگی و ۱۰ میلیون و ۲۴۵ […]

“مقصود قربانی” در گفت و گو با خبرنگارها افزود: ۹ سایت گلخانه ای به مساحت کل ۵۳۰ هکتار و مساحت مفید ۳۱۰٫۵ هکتار در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری پنج هزار و ۶۶ تن محصولات گلخانه ای اعم از سبزی، صیفی، توت فرنگی و ۱۰ میلیون و ۲۴۵ هزار شاخه گل و گیاهان زینتی در استان تولید شده است.

قربانی با اشاره به افزایش تولیدات گلخانه ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: دلیل عمده افزایش میزان تولید محصولات گلخانه ای را می توان در افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها عنوان کرد.

وی افزود: علت اصلی عدم رغبت کشاورزان به کشت گلخانه ای را هزینه اولیه بالای احداث گلخانه، نیاز داشتن به تخصص لازم در زمینه تولید محصولات گلخانه ای و در استان به دلیل فراهم بودن شرایط مردم بیشتر تمایل به باغداری دارند، برشمرد.

قربانی خاطرنشان کرد: از فواید کشت گلخانه ای می توان به تولید محصول تازه و خارج از فصل، استفاده بهینه از آب، خاک و نهاده ها، عملکرد بالای تولید، کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از زمین های نامرغوب جهت کشت هیدروپونیک اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای احداث گلخانه حمایت هایی نظیر پرداخت تسهیلات احداث، تجهیز و توسعه گلخانه ها، برنامه ریزی در جهت فراهم کردن زمینه برای استفاده از سوخت گازی به جای سوخت های مایع که به صرفه تر است، صورت می گیرد.