۱۸ درصد دانش آموزان آذربایجان‌شرقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند
۱۸ درصد دانش آموزان آذربایجان‌شرقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

جعفر پاشایی صبح امروز در نشست شورای موسسان مدارس غیردولتی استان که در دانشگاه فرهنگیان الزهراء تبریز برگزار شد، توسعه مشارکت‌های همه جانبه مردمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آموزش و پرورش استان را برای سیاست‌های مهم وزارت متبوع دانست. وی افزود: ارتقاء سطح کیفی و کمی مدارس دولتی هم از رویکردهای مهم آموزش و […]

جعفر پاشایی صبح امروز در نشست شورای موسسان مدارس غیردولتی استان که در دانشگاه فرهنگیان الزهراء تبریز برگزار شد، توسعه مشارکت‌های همه جانبه مردمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آموزش و پرورش استان را برای سیاست‌های مهم وزارت متبوع دانست.

وی افزود: ارتقاء سطح کیفی و کمی مدارس دولتی هم از رویکردهای مهم آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی است که این مهم نیز با توسعه مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در این آیین با اشاره به توسعه مشارکت‌های همه جانبه مردمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی افزود ارتقاء سطح کیفی و کمی مدارس دولتی و غیردولتی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش است.

پاشایی با اشاره به این که ۱۸درصد دانش‌آموزان استان آذربایجان‌شرقی در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، افزود: شهرستان عجب شیر با داشتن بیش از ۱۱هزار دانش‌آموز که ۱۰درصد آنان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی هدف از فعالیت مدارس غیردولتی را پاسخگویی به ذائقه متقاضیان و تنوع سلایق دانش آموزان و اولیاء محترم آنان برشمرد و افزود باید طوری عمل شود که تفاوتی اساسی و تبعیض در مقایسه با مدارس دولتی و غیردولتی ایجاد نشود.

پاشایی رسالت اصلی آموزش و پرورش را تربیت صحیح دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های اسلامی دانست و تاکید کرد که این رسالت نباید در مدارس دولتی و یا غیردولتی مورد غفلت قرار گیرد.

وی مهارت‌آموزی را از اهداف مهم تعلیم و تربیت قلمداد کرد و گفت: در فرآیند آموزشی و پرورشی، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی برای دانش‌آموزان از ضروریات است.

مدیرکل آموزش و پرورش موضوع تشکل‌ها و انجمن اولیاء و مربیان را در مدارس غیردولتی حائز اهمیت دانست و گفت: با هدایت و راهبردی بهتر این تشکل‌ها ‌استفاده‌های مطلوبی در بحث ارتقاء کیفی مدارس غیردولتی می‌توان کرد.

وی ایجاد انگیزه و امید به آینده را در دانش‌آموزان از اولویت‌های اساسی اقدامات آموزشی و پرورشی عنوان و اضافه کرد اگر می‌خواهیم جوانانی با نشاط و شاداب برای آینده جامعه اسلامی تربیت کنیم باید در ضمیر آنان انگیزه و امید را نهادینه نمائیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نظارت جدی در امر ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس را از مسائل مهم روز عنوان کرد و افزود برای سهولت در فرآیند ثبت‌نام نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی تشدید یافته تا ثبت نام دانش‌آموزان به راحتی انجام گیرد.

وی در پایان موفقیت در امور را داشتن هدف با برنامه منظم و منسجم دانست که برای رسیدن به افق‌های روشن آموزشی و پرورشی لازم و ضروری است.