مرثیه ارگ علیشاه پایانی ندارد
مرثیه ارگ علیشاه پایانی ندارد

“رسول درسخوان” در صحن علنی شورای شهر تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان بهترین، توسعه یافته ترین و پاک تربن شهر ایران از سوی سازمان ملل، بیان کرد: در گذشته جایگاه ملی و بین المللی تبریز پایین آمده بود که امروز به آن جایگاه واقعی و در خور شان نام تبریز نزدیک شده […]

darskhan“رسول درسخوان” در صحن علنی شورای شهر تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان بهترین، توسعه یافته ترین و پاک تربن شهر ایران از سوی سازمان ملل، بیان کرد: در گذشته جایگاه ملی و بین المللی تبریز پایین آمده بود که امروز به آن جایگاه واقعی و در خور شان نام تبریز نزدیک شده ایم، اما نباید فریب این عناوین را بخوریم و ضروری است همچنان به دنبال رفع نقاط تبریز باشیم.

وی تاکید کرد: تبریز قابل قیاس با چند شهر کوچک نیست، بلکه باید تبریز را با تهران، باکو، استانبول و حتی لندن مقایسه کرد.

درسخوان با انتقاد از روند تعیین تراکم در تبریز خواستار بازنگری در این جدول تعیین تراکم شد و گفت: در شهرهای توسعه یافته دنیا بخشی از شهر تراکم زیاد دارد و بخشی نیز مسکونی بوده و تراکم کم دارد، ولی روند تراکم فروشی در تبریز از روند خاصی پیروی نمی کند.

وی با اعلام اینکه باید برای تبریز نقش فرا صنعتی، بازرگانی و جهانگردی تعریف شود، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی روش منسوخ در دنیا نیست و مدیران باید بر اساس همین طرح های جامع کارها را پیش برند.

یکی از اعضای شورای شهر تبریز با اشاره به مشکلات ارگ علیشاه، همچون محبوس ماندن این بنای تاریخی پشت دیگر بناها، گفت: گویا مرثیه ارگ پایانی ندارد.

وی از مهندسان طراح مصلی امام خمینی (ره) انتقاد کرد و افزود: همین طراحی اشتباه آنان جایگاه ارگ را تحت الشعاع قرار داده است.

درسخوان ادامه داد: اخیرا فعالان حوزه میراث فرهنگی تبریز در فضای مجازی از تخریب بناها و باغات تاریخی این شهر خبر می دهند که ضروری است به این سخنان آنان ارزش داده و از تخریب بناها و باغات تاریخی ممانعت شود.

درسخوان در پایان سخنانش با اعلام اینکه برخی اعضای شورای شهرها در انتخاب شهرداران مناطق نقش دارند، گفت: عضوی که شهردار و معاون را انتصاب می کند، باید ساکت شود و حق اعتراض ندارد! .