اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی /شایعه تغییر مدیر کل، کار افراد مغرض است
اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی /شایعه تغییر مدیر کل، کار افراد مغرض است

سیدمحمد شروین اسبقیان در نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی هر ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان است که امسال به دلیل مصادف بودن با ایام محرم و بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، طوری برنامه ریزی شده است که روز ۲۶ مهر، […]

indexسیدمحمد شروین اسبقیان در نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی هر ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان است که امسال به دلیل مصادف بودن با ایام محرم و بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، طوری برنامه ریزی شده است که روز ۲۶ مهر، پایان هفته تربیت بدنی باشد.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی – ورزشی در این هفته برای ۲۱ شهرستان ترتیب داده که جشنواره و گردهمایی معلولان و جانبازان ورزشکار استان، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگر، دیدار مردمی برای حل مشکلات مرتبط با اداره کل، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا با مدیریت هیئت جانبازان و معلولین، غبارروبی مزار شهدا و همایش دوچرخه سواری در تبریز و کجاباد، از جمله این برنامه ها بود.

وی به برنامه های دو روز پایانی این هفته اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش صبحگاهی در ورزشگاه باغشمال، همایش علمی پارالمپیک با همکاری دانشگاه آزاد و برگزاری نشست تخصصی با سازمان مردم نهاد تحت عنوان “ورزش و جوان” از جمله برنامه های اداره کل ورزش ت جوانان استان دو روز پایانی هفته تربیت بدنی است.

اسبقیان همچنین با اشاره به برگزاری جلسه هیئت های ورزشی، خاطرنشان کرد: در این مراسم از برترین های ورزش آذربایجان شرقی در قالب تجلیل از ۳۱ ورزشکار مدال آور استان، تجلیل از سه باشگاه برتر فعال در رشته های مختلف ورزشی و تکریم از چند پیشکسوت ورزش استان، قدردانی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان بر اساس اعلام اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت ورزش، سومین استان برتر کشور در حوزه های مختلف شده است و با مقایسه ای که انجام شده، عملکرد این اداره کل در سال ۹۲، میانگین رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال ۹۳ داشته است.

اسبقیان با تاکید بر توجه ویژه وزارت ورزش به موضوع استعدادیابی، بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان جزو برترین استان ها در امر استعدادیابی شده و ۱۳۵ نفر در سنین ۹ الی ۱۲ سال را در طرح استعدادیابی و در قالب ۹ هیئت شناسایی کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به ارائه آماری از عملکرد این اداره کل پرداخت و در این خصوص گفت: در حال حاضر ۸۱۸ هیئت ورزشی در کل آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که بر اساس آمار سال ۹۳، تعداد ۶۷۰۴ مربی فعال، ۵۰۰۹ داور فعال و ۱۴۰ هزار و ۸۰۴ ورزشکار زیر نظر اداره کل فعالیت می کنند.

وی به میزبانی آذربایجان شرقی برای ۲۰ مسابقه مختلف در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: سی و دومین دوره تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان، مسابقات گروه E فوتبال نوجوانان آسیا و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، از جمله تورنمنت هایی است که به میزبانی تبریز برگزار شده است.

وی افزود: بر روی چند رشته ورزشی نیز از جمله هندبال، هاکی، شمشیربازی و احتمالا تکواندو رایزنی می کنیم تا میزبانی مسابقات مهم این رشته ها را به تبریز بیاوریم؛ چرا که این موضوع در اقتصاد، فرهنگ و ورزش استان تاثیر پررنگی دارد.

اسبقیان سرانه ورزشی استان را در حال حاضر، ۶۲ صدم متر عنوان کرد و گفت: پس از اتمام پروژه های نیمه تمام، این عدد به ۸۲ صدم متر می رسد و بر اساس هدفگذاری ما در سند توسعه استان، سرانه ورزشی استان در پایان سال ۹۶ به یک متر مربع برای هر فرد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱۱ پروژه ورزشی در سطح استان در حال اجراست و کل اعتبارات استانی اداره کل، بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و اعتبارات ملی ما شش میلیارد تومان است؛ این در حالی است که برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان، ۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و به همین دلیل به مساعدت های خیرین مدرسه ساز در حوزه ورزش نیاز زیادی داریم.

اسبقیان همچنین به مرمت فضاهای ورزشی استان اشاره کرد و گفت: در نگهداری برخی ورزشگاه ها با مشکلاتی مواجه هستیم که برای این موضوع، بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم و تکمیل و نصب صندلی های ورزشگاه باغشمال، از جمله برنامه های کاری ما می باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با انتقاد از فعال نبودن حوزه ورزش بانوان، اظهار کرد: من به عنوان متولی ورزش استان، از حوزه بانوان رضایت کافی ندارم و فعالیت های خوبی در این حوزه انجام نشده که البته با تغییراتی که در اداره کل انجام داده ایم، رشدمان در بخش ورزش بانوان مشهود بوده است.

وی تاکید کرد: آمادگی جسمانی دختران ۱۸ ساله ایران، برابر با آمادگی بدنی بانوان ۴۰ ساله فرانسوی است که این وضعیت برای ورزش بانوان کشور ناامیدکننده است.

اسبقیان درخصوص شایعاتی مبنی بر تغییر مدیریت اداره کل و بحث هایی که در خصوص بومی و غیربومی بودن متصدی این سمت مطرح می شود، گفت: مردم تبریز قدرشناس خدمتگزار خود هستند و همیشه به من لطف دارند و عوض شدن مدیر کل ورزش و جوانان استان قطعیت ندارد.

وی افزود: جای تاسف است که با وجود اعلام وزارت کل و تایید پیشرفت ورزش استان، عده ای معلوم الحال که به دنبال منافع شخصی خود هستند، این بحث ها را مطرح می کنند و نمی دانم که چگونه می گویند ورزش آذربایجان شرقی افت کرده است.

اسبقیان که اصلیتی اردبیلی دارد، تاکید کرد: ما در حوزه های مختلف، دستگاه برتر کشور شده ایم و تا زمانی که مصلحت باشد، من در این سمت هستم و اینکه بحث بومی و غیر بومی بودن مدیر کل مطرح است، این سخنان منطقی نیست و همه جای ایران سرای من است.

ابراهیم فیروزی، رییس گروه توسعه ورزش همگانی و مشاور امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست، در خصوص علت تغییر نام تور دوچرخه سواری آذربایجان به تور ایران-آذربایجان، بیان کرد: سال گذشته کشور جمهوری آذربایجان به فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری در خصوص نام این تور اعتراض کرد و ما نیز نام تور را به تور ایران – آذربایجان تغییر دادیم تا این تور بزرگ را در داخل کشور نیز ارتقا دهیم و به همین دلیل نام ایران و آذربایجان را تلفیق کردیم.