افزایش آمار مسمومیت با مونوکسید کربن در آذربایجان شرقی
افزایش آمار مسمومیت با مونوکسید کربن در آذربایجان شرقی

روزبه رجائی غفوری از مسمومیت اعضای خانواده سه نفره تبریزی در خیابان مارالان تبریز خبر داد و گفت: این افراد ساعت یک بامداد با مشاهده علائمی نظیر سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، مراتب را به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده بودند. وی ادامه داد: در بررسی اولیه تکنسین های اعزامی به محل، مسمومیت با مونوکسید کربن متصاعد شده […]

imagesروزبه رجائی غفوری از مسمومیت اعضای خانواده سه نفره تبریزی در خیابان مارالان تبریز خبر داد و گفت: این افراد ساعت یک بامداد با مشاهده علائمی نظیر سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، مراتب را به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده بودند.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه تکنسین های اعزامی به محل، مسمومیت با مونوکسید کربن متصاعد شده از بخاری محرز شد و هر سه عضو خانواده با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان سینا منتقل شدند.

رجائی غفوری گفت: دو روز قبل نیز در روستای درویش بقال شبستر، نوجوان ۱۳ ساله به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن در منزل جان باخت و پدر و مادرش نیز با علائم حیاتی به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی یادآور شد: گاز مونوکسیدکربن از هر وسیله سوختنی منتشر می‌شود و چون بی رنگ و بی بو و سمی است، به مرور زمان منجر به مسمومیت شدید و مرگ می‌شود و در اینگونه موارد باز بودن محلی برای ورود و خروج هوا الزامی است.