آذربایجان شرقی مسئولیت مرز شلمچه در اربعین حسینی را برعهده گرفت
آذربایجان شرقی مسئولیت مرز شلمچه در اربعین حسینی را برعهده گرفت

اسماعیل جبارزاده در نشست ستاد هماهنگی و خدمت رسانی به زایران حسینی در ایام اربعین ،افزود: با توجه به ارتباط عاطفی مردم آذربایجان با مرز شلمچه و خاطراتی که از لشکر عاشورا در این سرزمین مقدس دارند، مسوولیت این مرز را تقبل می کنیم تا با بسیج دستگاه های اجرایی و مجموعه استانداری بتوانیم امکاناتی […]

اسماعیل جبارزاده در نشست ستاد هماهنگی و خدمت رسانی به زایران حسینی در ایام اربعین ،افزود: با توجه به ارتباط عاطفی مردم آذربایجان با مرز شلمچه و خاطراتی که از لشکر عاشورا در این سرزمین مقدس دارند، مسوولیت این مرز را تقبل می کنیم تا با بسیج دستگاه های اجرایی و مجموعه استانداری بتوانیم امکاناتی برای زایران ایجاد کنیم.

وی، با اشاره به حرکت عظیم و بی نظیر زائران حسینی در اربعین سال گذشته، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال هم این حضور باشکوه تکرار شود که در سطح ملی هماهنگی هایی انجام شده است تا این رویداد عظیم به شکل سازماندهی شده و با آمادگی قبلی برگزار شود.

جبارزاده با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای انحراف باورهای دینی مسلمانان و تشکیل گروه های تکفیری با هدف معرفی چهره ای خشن از اسلام و در نهایت جلوگیری از موج اسلام گرایی در دنیا، گفت: حرکت عظیم شیعیان در اربعین حسینی یک مانور سیاسی مذهبی در مقابل توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به فاجعه منا که زمینه ساز تبلیغات منفی دشمنان علیه اسلام و مسلمانان شد، افزود: اربعین حسینی می تواند در کنار مناسک حج، نمودی از وحدت مسلمانان و حرکتی در مقابل اسلام هراسی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور میلیونی زائران در اربعین سال گذشته، افزود: البته زائران حسینی در سال گذشته به دلیل بی برنامگی و کمبود امکانات سختی های زیادی متحمل شدند و امسال دولت و مسوولان مصمم شده اند که این مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: سال گذشته یکهزار دستگاه اتوبوس برای انجام ماموریت از آذربایجان شرقی عازم مرزهای کشور شدند و اگر امکانات دستگاه ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم به طور قطع خدمات بهتری به زائران ارایه خواهیم کرد.

جبارزاده گفت: با توجه به اینکه در طرف ایران امکانات مناسبی از سوی دستگاه ها و خود مردم ایجاد شده است، از این رو بحث اصلی ما ایجاد امکانات رفاهی در کشور عراق است.
وی ادامه داد: استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز در کنار ما خواهند بود تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن امکانات مورد نظر را در منطقه ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تشکیل کمیته عملیاتی و اجرایی برای تمهید مقدمات و برآورد امکانات لازم و تهیه طرح عملیاتی در این خصوص و سامان دهی کمک های مردمی تاکید کرد.

شهردار تبریز هم در این نشست از آمادگی شهرداری برای اعزام ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران در مسیرهای مشخص شده خبر داد.

صادق نجفی گفت: در خصوص سایر امکانات نیز آماده ایم در کنار سایر دستگاه های ایفای نقش کنیم.