علی‌رغم ارائه چهار گوشی هوشمند جدید از سوی سامسونگ در سال جاری میلادی اما کاهش فروش این کمپانی تا حدی بوده که گزارش‌های ارائه شده سهم کره‌ از بازار گوشی‌های هوشمند دنیا را زیر ۲۵ درصد گزارش می‌کند. گوشی‌‌های گلکسی S6 edge، گلکسی S6 edge plus، نوت۵ و S6 سال جاری روانه بازار شدند اما […]

علی‌رغم ارائه چهار گوشی هوشمند جدید از سوی سامسونگ در سال جاری میلادی اما کاهش فروش این کمپانی تا حدی بوده که گزارش‌های ارائه شده سهم کره‌ از بازار گوشی‌های هوشمند دنیا را زیر ۲۵ درصد گزارش می‌کند.

گوشی‌‌های گلکسی S6 edge، گلکسی S6 edge plus، نوت۵ و S6 سال جاری روانه بازار شدند اما آمارها می‌گوید سهم این کمپانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به زیر ۲۵ درصد افت کرده است.

سهم این کمپانی کره‌ای در بازارهای جهانی به ۲۴٫۶ درصد رسیده است.

موسسه تحقیقاتی ترند فورس نیز که قبلا پیش‌بینی کرده بود، فروش گلکسی S6 تا پایان سال میلادی ۵۰ میلیون دستگاه باشد، اکنون پیش‌بینی خود را به ۴۰ میلیون دستگاه کاهش داده است.

در این بازه زمانی سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند نیز کاهش یافته اما مراکز تحقیقاتی می‌گویند که این کاهش در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ و با توجه به سال جدید میلادی، جبران می‌شود؛ علاوه بر این آیفون‌های ۶S و ۶S Plus نیز روانه بازار می‌شوند که تا حدی می‌تواند جبران کم فروشی‌های کنونی باشد.

هواوی و لنوو جزو برندهای پر فروش این بازه زمانی بوده‌اند و ترند فورس گفته که هواوی اولین کمپانی چینی است که به رقم فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در تاریخ چین دست می‌یابد.