۳ برابر سرزمین‌مان در حال استفاده از منابع هستیم
۳ برابر سرزمین‌مان در حال استفاده از منابع هستیم

یوسف حجت ظهر امروز در هفتمین همایش مدیران، مسئولان و رابطان محیط زیست هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین اظهار داشت: ظرفیت زیست محیطی کره زمین تنها جوابگوی ۷ میلیارد نفر است. مشاور عالی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما ۸۰ درصد بیش از ظرفیت کره زمین از آن استفاده می کنیم، […]

یوسف حجت ظهر امروز در هفتمین همایش مدیران، مسئولان و رابطان محیط زیست هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین اظهار داشت: ظرفیت زیست محیطی کره زمین تنها جوابگوی ۷ میلیارد نفر است.

مشاور عالی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما ۸۰ درصد بیش از ظرفیت کره زمین از آن استفاده می کنیم، گفت: اگر مصرف سرانه ۴۰ درصد کاهش یابد، ظرفیت‌های زیست محیطی ۷ میلیارد می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی سیاست‌های کشور ما در پی افزایش جمعیت است در حالی که هم اکنون ما ۳ برابر سرزمین‌مان در حال استفاده از منابع هستیم که تمام اینها باعث بروز مشکلات عدیده زیست محیطی شده است.

وی با اشاره به بن بست‌های محیط زیستی در سخنان خود اظهار داشت: تغییر اقلیم، آلودگی، لایه ازن، ظرفیت‌های زیستی چهار موضوع محیط زیستی را شکل می‌دهند که از این بین آلودگی‌ها و لایه ازن موضوعات قابل حل بوده و موضوعات دیگر جزو بن‌بست‌ها هستند.

مشاور عالی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تغییر اقلیم قطعا یک بن‌بست زیست محیطی محسوب می‌شود، تصریح کرد: یک لیتر سوخت دارای ۷۰۰ گرم کربن و دو هزار و ۵۰۰ گاز کربنیک است.

حجت با بیان اینکه تا ۵۰ سال دیگر لایه ازن ترمیم می‌شود، گفت: آلودگی‌های زیست‌محیطی در صورتی قابل حل خواهند بود که ما قانون را به خوبی شناخته و برای اجرای صحیح آن تلاش کنیم.