انتخابات، جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست
انتخابات، جای تسویه حساب‌های سیاسی نیست

اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با تاکید بر همدلی و هماهنگی همه دست‌اندرکاران انتخابات، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه این همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و در نهایت درست‌کاری و قانون‌مداری برگزار شود. وی با بیان این که مقدمات برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است، افزود: […]

۱۳۹۴۰۵۱۵۰۰۰۰۳۷_PhotoAاسماعیل جبارزاده در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با تاکید بر همدلی و هماهنگی همه دست‌اندرکاران انتخابات، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه این همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و در نهایت درست‌کاری و قانون‌مداری برگزار شود.

وی با بیان این که مقدمات برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است، افزود: اولویت نخست ما در این انتخابات، عمل دقیق به قانون است و این موضوع باید در تمام رده‌های اجرایی و نظارت مورد توجه قرار گیرد.

جبارزاده، حضور حداکثری مردم در انتخابات را هدف اصلی مجریان انتخابات ذکر کرد و گفت: از فرمانداران استان خواسته‌ایم موانع حضور حداکثری مردم را در هر شهرستان شناسایی کرده و به موقع نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنند.

وی، همکاری هیات‌های نظارت و گروه‌های مرجع جامعه به ویژه روحانیت را در این زمینه خواستار شد و گفت: حضور مردم در معادلات سیاسی کشور تعیین‌کننده است و باید هر کاری که برای مشارکت گسترده مردم لازم است انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواست در بحث اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم حضور فعال داشته باشند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان نیز با بیان این که انتخابات یک بحث ملی است، گفت: قانون نحوه اجرا و نظارت بر انتخابات را مشخص کرده است و اگر به مر قانون عمل کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.

عباسعلی اسدی، پرهیز از شایبه‌آفرینی توسط اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه وظیفه داریم با همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و در خور شان نظام برگزار کنیم.

وی همچنین از تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان خبر داد و برگزاری جلسات مشترک هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها را برای هماهنگی بیشتر خواستار شد.

در ادامه این نشست رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تاکید بر این که همدلی و همزبانی دولت و ملت در عرصه انتخابات متجلی خواهد شد، افزود: عوامل اجرایی موظف به اجرای قانون هستند و ستاد انتخابات به مجریان انتخابات تاکید کرده است که از رفتارهای شایبه‌انگیز به شدت اجتناب کنند.

سعید شبستری با بیان این که هدف ستاد انتخابات زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم است، افزود: ما تابع رای مردم هستیم و امیدواریم با برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف، حق مردم را ادا کنیم.

علی نواداد، رییس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز با اشاره به تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر تامین امنیت روانی رای‌دهندگان، تهیه امکانات لازم برای تحقق این امر را از برنامه‌های ستاد انتخابات ذکر کرد.

همچنین اعضای ستاد انتخابات استان و هیات نظارت بر انتخابات استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه همکاری برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات بیان کردند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود