رییس دانشگاه تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی ما مسلمانان به انجام کارهای خیریه تاکید فراوانی شده است و نمونه عملی آن برگزاری چنین همایشی از سوی کانون فرهنگی خیریه آینه این دانشگاه است، گفت: باید در جامعه، فکری برای نهادینه شدن چنین برنامه هایی که دانشجویان و به […]

رییس دانشگاه تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی ما مسلمانان به انجام کارهای خیریه تاکید فراوانی شده است و نمونه عملی آن برگزاری چنین همایشی از سوی کانون فرهنگی خیریه آینه این دانشگاه است، گفت: باید در جامعه، فکری برای نهادینه شدن چنین برنامه هایی که دانشجویان و به ویژه جوانان مجری و بانی آن هستند، نمود و ما نیز باید به داشتن چنین فرزندانی در جامعه افتخار کنیم که در این دوره از سن و سال به چنین اموراتی در جامعه می پردازند.

محمدرضا پورمحمدی، در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران در اجرای کارها و برنامه های خیریه و انسان دوستانه گذشته روشنی دارد و نمونه بارز آن در شهر تبریز، شهر اولین ها فراوان است، تصریح کرد: وجود بیمارستان امور خیریه، صندوق های امور خیریه، زمین های اوقاف و … نشانگر این است که این امور در گذشته پررنگ تر از امروز بوده است لذا نباید در بعضی مواقع دنیا زدگی، غفلت ها و برخی گرفتاریهای دنیوی و مادی باعث شود که از انجام کارهای خیر غافل شویم.

وی با بیان اینکه بخش عمده گرفتاریهای موجود در جامعه را میتوان از طریق آموزش رفع نمود و حضور خود مردم و سازمان های مردم نهاد خیریه بهترین راه کاری است که این دانشجویان در کانون آینه با برگزاری این همایش گام آغازین در این مورد را برداشته اند.

پورمحمدی از دانشجویان عضو کانون های امور خیریه خواست، با تداوم برگزاری چنین برنامه هایی در خصوص سایر بیماری های خاص نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

بابک مرادی شقاقی، دبیر کانون فرهنگی خیریه آینه دانشگاه تبریز نیز گفت: این کانون در سال ۱۳۸۶ با اهدافی چون پرداختن به مسئله آینده سازان کشور و به خصوص کودکان مبتلا به سرطان و کودکان بی سرپرست همچنین بررسی و تبیین علمی و جامعه شناختی مساله فقر و ارایه راهکارهای مبارزه با آن و همچنین تلاش برای رسیدن به جامعه پویا با شاخص های فرهنگی تشکیل شد.

به گفته وی برای رسیدن به این اهداف، فعالیت های کانون در قالب طرح های فرهنگی و مالی از جمله طرح سراسری همکلاسی، طرح بانک خون، طرح اتاق آسمان، طرح الهه دوستی و بازارچه خیریه عیدونه انجام می شود، که این برنامه نیز در راستای همان اهداف بوده است.

برگزاری دو سخنرانی کلیدی از سوی لیلا فلاحی، دکترای تخصصی روان شناسی سلامت در مورد سرطان و روانشناسی و پونه پیرجانی، دکترای پزشکی و متخصص طب تسکینی در موضوع طب تسکینی، و قرعه کشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.