محسن ارشدزاده اظهار کرد:  پیر بودن جمعیت یک استان شاخص مثبت است؛ چرا که این امر نشانگر بالا بودن امید به زندگی و رعایت مسایل بهداشتی در آن استان می باشد. وی با اشاره به اینکه هشت مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز با هزینه دولتی و با مدیریت غیر […]

محسن ارشدزاده اظهار کرد:  پیر بودن جمعیت یک استان شاخص مثبت است؛ چرا که این امر نشانگر بالا بودن امید به زندگی و رعایت مسایل بهداشتی در آن استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه هشت مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز با هزینه دولتی و با مدیریت غیر دولتی اداره می شوند که سال گذشته حدود یک هزار نفر که عمدتا معلول، بی‌سرپرست و یا به بیماری ناشی از سالخوردگی دچار شده بودند، در این مراکز نگهداری شدند.

ارشدزاده با اشاره به طرح ویزیت سالمندان در خانه، خاطرنشان کرد: اکیب‌های بهزیستی با حضور در منازل سالمندان ضمن ویزیت آنان، آموزش‌های لازم را به خانواده‌های سالمندان ارایه می‌دهند.

وی افزود: اعتقادات آذری‌ها به شکلی است که می خواهند در حد امکان از والدین خود نگهداری کنند و بهزیستی هم از ارایه خدمات در منزل سالمندان استقبال می کند، البته در مواقعی نگهداری سالمند در منزل امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به هزینه نگهداری هر فرد سالمندان در مراکز نگهداری، گفت: حدود ۸۰۰ هزار تومان برای نگهداری هر فرد سالمند نیاز است که بهزیستی حدود نصف هزینه نگهداری سالمندان نیازمند را پرداخت می کند و همچنین کل هزینه سالمندان بی کس را هم تقبل می‌کند.

وی تأکید کرد: نظارت کامل به نحوه ارایه خدمات در مراکز نگهداری سالمندان وجود دارد و خانواده ها به هیچ وجه نگران نباشند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۷۰۰ تخت خالی در مراکز نگهداری سالمندان استان وجود دارد و آماده پذیرش سالمندان هستیم.