رکود نفس‌گیری حاکم است/ مشکل درآمد در شهرداری تبریز
رکود نفس‌گیری حاکم است/ مشکل درآمد در شهرداری تبریز

سعید محدث در جلسه علنی ظهر امروز شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه بودجه سندی است که با یک سری اصول اساسی برای دوره معینی تنظیم می‌شود، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این اصول انعطاف‌پذیری است و لازم است با توجه به شرایط و موقعیت بودجه با انعطاف‌پذیری تنظیم شود. وی با تاکید بر […]

سعید محدث در جلسه علنی ظهر امروز شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه بودجه سندی است که با یک سری اصول اساسی برای دوره معینی تنظیم می‌شود، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این اصول انعطاف‌پذیری است و لازم است با توجه به شرایط و موقعیت بودجه با انعطاف‌پذیری تنظیم شود.

وی با تاکید بر اینکه آمارهای کاهش درآمد شهرداری از عوارض پروانه و ساخت و ساز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در مسئله مسکن توجیه خود را از دست داده است، گفت: با این حساب باید سیاست‌های کلان تشویقی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به رکود نفس‌گیر بخش مسکن گفت: ما که در ماه‌های اخیر این وضعیت را دیده‌ایم می‌توانیم با تمهیداتی نظیر صندوق ریالی مسکن شرایط را ساماندهی کنیم.

محدث با بیان این‌که ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه‌های ساختمانی است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر «سرمایه‌گذاری در بخش مسکن» که یکی از عمده‌ منابع درآمدهای شهرداری است، گام برداریم، باید سیاست‌های کلان‌ تشویقی در بودجه اعمال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه این روزهای مدیران شهرداری بحث درآمد است، گفت: لازم است برای حل این مشکلات با مردم صادق باشیم و اگر خودمان نمی‌توانیم به حل مشکلات بپردازیم از کارشناسان و اقتصاددانان استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن تقدیر از شهرداری برای فعالیت‌های انجام شده در خلعت‌پوشان و مقبرهالشعرا گفت: امروزه مهم‌ترین مسئله برای شهرها هویت شهری است چرا که توجه به هویت در شهرها باعث افزایش گردشگری و درآمدزایی شهر می‌شود و برای همین مسئله است که همه شهرها به گونه‌ای به دنبال کسب این هویت هستند.

محدث افزود: برای شهری که خودش هویتی چون هویت تبریز دارد شایسته نیست که مقبره دو کمال و یا ربع‌ رشیدی‌اش در این شرایط باشد و باید در مورد شرایط این میراث برون مرزی شهری تبریز تاسف خورد.