جشنواره ملی عکس فیروزه در تبریز برترین های خود را شناخت
جشنواره ملی عکس فیروزه در تبریز برترین های خود را شناخت

هیات داوران در هر بخش، دو نفر را به عنوان نفرات تقدیری و سه نفر را به عنوان منتخبان جشنواره معرفی کرد. در بخش عکس نوشت، ضیاء وظیفه شعاع ، بهبود زارعی و زری عابدینی به ترتیب اول تا سوم شدند و از شیوا خادمی و حسن مرادی تقدیر شد. در بخش زیبایی های تبریز […]

۸۱۷۹۲۵۴۸-۷۰۲۲۰۴۳۵هیات داوران در هر بخش، دو نفر را به عنوان نفرات تقدیری و سه نفر را به عنوان منتخبان جشنواره معرفی کرد.
در بخش عکس نوشت، ضیاء وظیفه شعاع ، بهبود زارعی و زری عابدینی به ترتیب اول تا سوم شدند و از شیوا خادمی و حسن مرادی تقدیر شد.
در بخش زیبایی های تبریز ، علی اکبر مطلوبی از تبریز، سروش جوادیان از تهران و مهران واحدی از تبریز به ترتیب اول تا سوم شدند و از مونا رهنمای جلالی از تبریز و صادق ذبّاح از مشهد تقدیر شد.
در بخش چهره شهر، محمد بقال اصغری از تبریز، نعمت معینی از سبزوار و سحر رحمدل از تبریز اول تا سوم شدند و از رضا خالدی و بهاره محمدیان تقدیر شد.
در بخش پرتره محیطی، حامد اخلاقی از شیراز، سعید صادقی از تبریز و امین بَحرانی از اوز (استان فارس) اول تا سوم شدند و مجید شقاقی فلاح از مشهد و امیر اطمینان از تبریز تقدیر شد.
شهردار کلانشهر تبریز در آیین اختتامیه این جشنواره ، اضافه شدن عنوان پایتخت عکاسی جهان اسلام به تبریز را شایسته شهر فرهنگ ساز تبریز دانست.
صادق نجفی گفت: این مایه افتخار تبریز است که هم اکنون این شهر به عنوان نماینده اطلس شهرهای جهان اسلام ، پایتخت قالی جهان و پایتخت نگارگری جهان اسلام معرفی شده و اضافه شدن پایتخت عکاسی جهان اسلام به این شهر، شایسته تلاش های مستمر فعالان فرهنگی و هنرمندان عکاس شهر است.
وی حضور هنرمندانی از شهرهای دور و نزدیک کشور را در این جشنواره مایه مباهات شهر تبریز دانست و افزود: از قدیم و در متون مختلف بر مهمان دوستی مردم تبریز تاکید شده و بسیار شنیده ایم که «شهر تبریز است و جان قربان جانان می کند/سرمه چشم از غبار کفش مهمان می کند» و این مساله نشان دهنده گشاده رویی مردم تبریز برای پذیرایی از مهمانان به خصوص هنرمندان است.
نجفی گفت: مجموعه شهرداری تبریز و همچنین سازمان فرهنگی هنری این شهرداری به عنوان بازوی اجرایی اقدامات فرهنگی هنری در شهر بر استمرار و گسترش جشنواره عکس فیروزه تاکید دارند و به امید خداوند متعال و با یاری هنرمندان و دلسوزان، شاهد روند رو به رشد این جشنواره در سالهای آتی هم خواهیم بود.
وی توجه به جلوه های مختلف شهر تبریز و ثبت زیبایی های این شهر در قالب این جشنواره را شایسته دانست و افزود: با انتشار کتاب عکس های برگزیده، امکان معرفی این تصاویر و همچنین جلوه های متنوع شهر تبریز به دیگر هموطنان فراهم می شود.
گفتنی است ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه با حضور هنرمندان عکاس از سراسر کشور روز جمعه ۱۷ مهرماه در تبریز به کار خود پایان داد.