مدیر امور آب: ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در مراغه مسدود شد
مدیر امور آب: ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در مراغه مسدود شد

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چاه ها با دستور قضایی و به منظور جلوگیری از برداشت بی رویه آب سفره های زیرزمینی، مسدود شده است. وی اظهار کرد: هم اکنون این اداره حدود ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز دیگر را شناسایی کرده و نهادهای قضایی نیز حکم […]

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چاه ها با دستور قضایی و به منظور جلوگیری از برداشت بی رویه آب سفره های زیرزمینی، مسدود شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون این اداره حدود ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز دیگر را شناسایی کرده و نهادهای قضایی نیز حکم مسدود شدن ۳۳ حلقه از این تعداد را صادر کرده است.
مدیر امور آب منطقه ای مراغه یادآوری کرد: این اداره با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی تلاش دوچندانی در مورد برخورد با برداشت غیراصولی و غیرمجاز آب های زیرزمینی داشته و انسداد ۱۵۰ تا ۳۰۰ حلقه چاه را در برنامه کاری سال جاری خود قرار داده است.
فرمانی، ادامه داد: پیش بینی می شود در این شهرستان سه هزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز وجود داشته باشد که سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب آب از این چاه ها به صورت غیرمجاز برداشت شود.
وی گفت: عمده علت حفر چاه های غیرمجاز در این شهرستان توسعه بی رویه اراضی به باغی، تغییر کاربری اراضی دیم یا آبی به باغی است.