بازدید یک میلیون نفر از سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز
بازدید یک میلیون نفر از سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز

علی اکبر صفی پور دوشنبه شب در آئین اختتامیه این نمایشگاه با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و همچنین جشنواره دریاچه ارومیه را با خود همراه داشت، متفاوت از دوره های قبل بود اظهارکرد: در این نمایشگاه ۱۰۳هزار عنوان کتاب داخلی و ۲۲ […]

۸۱۷۸۷۱۱۳-۷۰۲۱۱۲۰۶علی اکبر صفی پور دوشنبه شب در آئین اختتامیه این نمایشگاه با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و همچنین جشنواره دریاچه ارومیه را با خود همراه داشت، متفاوت از دوره های قبل بود اظهارکرد: در این نمایشگاه ۱۰۳هزار عنوان کتاب داخلی و ۲۲ هزار عنوان کتاب خارجی از۸۵۰ ناشر داخلی و خارجی عرضه شد.
وی گفت: ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیز فضایی بسیار ارزشمند درکنار برگزاری نمایشگاه کتاب بود تا بازدیدکنندگان بتوانند از نمایشگاه های مختلف یک جا استفاده کنند.
وی با اشاره به استقبال بالا از این نمایشگاه افزود: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توانست درکنار سپاه عاشورا فضایی را برای مخاطبان و علاقه مندان به حوزه نشر کتاب دفاع مقدس فراهم کند تا از فرصت های گوناگون بهره ببرند.
صفی پور ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس فرصتی مغتنم به منظور ارایه آثار فرهنگی در حوزه کتاب دفاع مقدس برای مردم منطقه و استان آذربایجان شرقی بود که با استقبال خوبی روبه رو شد.
وی این نمایشگاه را عرصه ای مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این مورد تأکید بر توجه بسیار دارد که این نمایشگاه توانست به بخشی از مطالبات پاسخ دهد.
وی از دیگر برنامه های برجسته این نمایشگاه را جشنواره احیای دریاچه ارومیه دانست و اظهارکرد: با توجه به حضور گسترده مردم ، جشنواره دریاچه ارومیه می تواند در فرهنگ سازی با هدف احیای این دریاچه مؤثر باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایاندن نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه دانست و افزود: تبیین نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارایه راهکارهای مناسب برای احیای دریاچه ارومیه از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی گفت: در مجموع حدود یک هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد ۱۸۳ اثر به بخش داوری راه یافتند و از این تعداد سه اثر در بخش فیلم، هشت اثر در نقاشی، سه اثر در پوستر، پنج اثر در عکس، هشت اثر در شعر، پنج اثر در کاریکاتور و سه اثر در خوشنویسی برگزیده شدند.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از نهم مهر ماه آغاز شد و سیزدهم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی به پایان رسید.
ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تبریز نیز در ۱۳۰غرفه و سه هزار و ۵۰۰ عنوان در سالن استاد شهریار همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برپا شده بود.