شهرداری تبریز چک شهروندان تبریزی را نمی‌دهد
شهرداری تبریز چک شهروندان تبریزی را نمی‌دهد

داود امیرحقیان ظهر امروز در نخستین جلسه کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر در سال جدید با حضور تمام اعضای این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون تحقیق و نظارت برای مچ‌گیری نیست بلکه برای ایجاد عدالت و کمک به برقراری نظم و ایجاد اعتماد مردم تلاش می‌کند. محمدحسین جعفری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در […]

imagesداود امیرحقیان ظهر امروز در نخستین جلسه کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر در سال جدید با حضور تمام اعضای این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون تحقیق و نظارت برای مچ‌گیری نیست بلکه برای ایجاد عدالت و کمک به برقراری نظم و ایجاد اعتماد مردم تلاش می‌کند.

محمدحسین جعفری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به جایگاه کمیسیون نظارت در شورای شهر خواستار تدوین موضوع فرهنگ نظارت شد و افزود: باید تلاش کنیم تا قبل از وقوع تخلف از آن جلوگیری کنیم و پیشگیری قبل از درمان هدف ما باشد.

احتشام حاجی‌‌پور به عنوان عضو کمیسیون با تشریح وضعیت کمیسیون در ادوار گذشته شورا ابراز داشت: تحقیق و نظارت در شورای چهارم جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، این کمیسیون از نظر ماهیت باید جایگاه حراستی و نظارتی داشته باشد.

حاجی‌پور با بیان اینکه مدیران املاک مناطق باید در جلسه حاضر باشند و همیشه صورت‌جلسه شود که نحوه تملک چگونه است، گفت: وقتی شهرداری منطقه وضعیت مالی مناسبی ندارد، چرا اقدام به انتقال سند می‌کند؟

جعفر مدبر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز این جلسه با تائید سخنان امیرحقیان گفت: برای این مشکل باید راهکار مشخص تعریف شود و گره کار مردم برای همیشه باز شود.

حسن اسوتچی عضو شورای شهر تبریز هم با اشاره به اینکه نحوه امتیازدهی به عملکرد شهرداران مناطق و مدیران شهرداری نباید فقط بر اساس میزان مسیرگشایی باشد، تصریح کرد: در عین حال که به مقدار مسیر گشایی توجه می‌شود باید به حق حقوق شهروندانی که املاک آنان خریداری شده نیز دقت شود.

پس از سخنان اعضای کمیسیون، مدیران شهرداری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان جلسه امیرحقیان از مدیران شهرداری خواست تا ۱۵ روز آینده لیست کسانی که سندشان به شهرداری منتقل شده ولی موفق به دریافت پولشان از شهرداری نشده‌اند را مکتوب به کمیسیون ارائه کند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.