آنچه باید برخی از کاندیدهای احتمالی مجلس بدانند
آنچه باید برخی از کاندیدهای احتمالی مجلس بدانند

با نزدیک شدن به اسفندماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی تب‌وتاب انتخاباتی در آذربایجان غربی و شهرستان اورمیه افزایش می‌یابد و کاندیدهای احتمالی نیز از هم‌اکنون به‌صورت زیرپوستی شروع به تبلیغات نموده اما این تبلیغات‌ها بی حاشیه نیست . حوادثی در روزهای اخیر در شهرستان اورمیه از طرف برخی از کاندیدهای احتمالی رخ‌داده که مجبور […]

imagesبا نزدیک شدن به اسفندماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی تب‌وتاب انتخاباتی در آذربایجان غربی و شهرستان اورمیه افزایش می‌یابد و کاندیدهای احتمالی نیز از هم‌اکنون به‌صورت زیرپوستی شروع به تبلیغات نموده اما این تبلیغات‌ها بی حاشیه نیست .
حوادثی در روزهای اخیر در شهرستان اورمیه از طرف برخی از کاندیدهای احتمالی رخ‌داده که مجبور به تذکر چند نکته به این افراد شدیم :
۱٫ رعایت ادب
برخی‌ها چنان خود را در عرش و مردم را در فرش می‌بینند که فراموش کرده‌اند که خود نیز یک انسان‌اند و نه کمتر و نه بیشتر و از طرفی رعایت ادب یکی از اصول اولیه انسانیت و مورد سفارش دین مقدس اسلام را فراموش کرده‌اند.
۲٫ آداب مهمانداری
مردم آذربایجان از دیرباز در مهمانداری شهره عام و خاص بوده هستند و این خصیصه اخلاقی است این مردم را محبوب بسیاری نموده است اما صندلی سبز مجلس شورای اسلامی کاری کرده است که برخی حتی آداب مهمانداری را فراموش کرده‌اند آن‌هم نه مهمان ناخوانده بلکه مهمانی که خود دعوت کرده و خواهان دیدار شده‌اند .
۳٫ استراق سمع ممنوع
این آقایان برای باج‌گیری و سوءاستفاده از برخی، اقدام به استراق سمع و ضبط مکالمات خود و مهمانان خود در دفاتر غیرقانونی خود می‌نمایند تا شاید بتواند با توسل به آن اقدام به باج‌گیری نمایند و دراین‌بین روزنامه‌نگاران بیشترین قربانی این حرکت غیراخلاقی هستند.
۴٫ تفتیش عقاید ممنوع
این کاندیداهای احتمالی(بخوانید صددرصدی) روزنامه‌نگارانی را که دعوت به اتاق‌های فکر و دفاتر غیرقانونی خود می‌کنند تا با آنان به‌عنوان اصحاب رسانه همفکری نمایند تبدیل به جلسه محاکمه قرون‌وسطایی کرده و علیه آنان با استراق سمع در صورت عدم‌حمایت آنان در انتخابات آینده پرونده‌سازی نمایند و بیشتر قربانیان نیز روزنامه‌نگاران کم‌تجربه و کم سن و سال هستند .
۵٫ تهدید و ارعاب روزنامه‌نگاران ممنوع
وقتی این افراد نمی‌توانند با توسل به اقدامات غیراخلاقی، روزنامه‌نگاران را تبدیل به حامیان خودنمایند، اقدام به تهدید و ارعاب روزنامه‌نگاران می‌نمایند که من فلانی هستم و فلان و بهمان می‌کنم، حضرات محترم شما هیچ کاری نمی‌توانید بکنید، شما عاجز از آنی هستید که همه می‌دانند. روزنامه‌نگاران همیشه افراد شجاع هستند که هر خطری را به جان خریده و قلم می‌زنند .
۶٫ توهم و خودبزرگ‌بینی ممنوع
این افراد چنان غرق در تفکر مالیخولیایی خود هستند که باید آن‌ها به روانشناس و روان‌پزشک حاذق سپرد و دعا کرد که انشا الله شفا یابند.
سؤز صاحابی
این نوشته نه در نقد کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی، بلکه در نقد برخی از افراد انگشت‌شماری که این خصایص را دارند، می‌باشد و در این یادداشت نیز از این فرد یا افراد نامی برده نشده است و مصداق بارز ضرب المثال ترکی ” سؤزو آتیریق یئره، سؤز صاحابی گؤتورسون ” می باشد و اگر فردی احساس می‌کند خصایص بالا را ندارد ، مخاطب این یادداشت نیست.
باشد که رستگار شویم …

منبع: دورنانیوز