امیر عباس جعفری در جلسه کمیته راهبری فنی و اجرایی برنامه کشاورزی پایدار که در سالن جلسات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد ، اظهارکرد: انتقال آب از رودخانه زاب تا سال ۱۳۹۸و رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود به دریاچه ارومیه نیز از برنامه های مهم ما در ستاد احیای دریاچه […]

امیر عباس جعفری در جلسه کمیته راهبری فنی و اجرایی برنامه کشاورزی پایدار که در سالن جلسات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد ، اظهارکرد: انتقال آب از رودخانه زاب تا سال ۱۳۹۸و رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود به دریاچه ارومیه نیز از برنامه های مهم ما در ستاد احیای دریاچه ارومیه است .

جعفری افزود: در بخش زیست محیطی و سلامت نیز باید بسیار جدی وارد عمل شویم چرا که خشک شدن دریاچه ارومیه و افزایش ریزگردها علاوه بر سلامت مردم استان ، سلامت کل کشور را نیز تحت تا ثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید به صورت بخشی عمل ننمائیم و ارگانها و نهادهای ذیربط در این راستا باید به صورت منسجم تر و با جدیت و هماهنگی بیشتر وارد عمل شوند.

وی یاد آور شد: انتقال آب با لوله به مزارع ، توسعه اجرای آبیاری تحت فشار و کشت محصولات کم آب بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در طی یک برنامه پنج ساله منجر به کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی خواهد شد که از این طریق سالانه حدود ۸درصد در میزان آب مصرفی صرفه جویی خواهد شد که جهاد کشاورزی تا کنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است .

در ادامه مدیر ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز به ارائه گزارشی از روند اجرایی و دستاوردهای فاز اول پروژه و اقدامات فاز دوم و مشکلات موجود در این زمینه پرداخت.