صنایع کشور نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است
صنایع کشور نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع کوچک کشور نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است. سید محمدعلی سیدابریشمی، روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مرحله دوم کارخانه روغن موتور توان ساز و بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان مراغه افزود: با وجود محدودیت های اعتباری در سال جاری، بانک صنعت […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع کوچک کشور نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است.

سید محمدعلی سیدابریشمی، روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مرحله دوم کارخانه روغن موتور توان ساز و بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان مراغه افزود: با وجود محدودیت های اعتباری در سال جاری، بانک صنعت و معدن هشت هزار میلیارد ریال از این تسهیلات را پرداخت کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای رییس جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی توافق نامه ای با بانک صنعت معدن و تجارت منعقد کرده که در سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی و صنایع کوچک پرداخت کند.
وی یادآور شد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با رفع محدویت های اعتباری تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی را در حد توان حمایت می کند.
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا کنون، این سازمان ۱۰ درصد از اراضی صنعتی کشور را افزایش داده و در راستای افزایش کیفیت، زیر ساخت ها و فضای محوطه ای شهرک های صنعتی موجود را در بهترین شرایط نگهداری می کند.
سیدابریشمی، با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۵۸ شهرک صنعتی کشور در حال بهره برداری است، ادامه داد: تعداد شهرک های مصوب کشور ۹۴۰ شهرک بوده و برنامه این سازمان برای توسعه شهرک ها، در شهرستان هایی مانند مراغه بوده که اراضی شهرک های قبلی رو به اتمام است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر نیز در این آیین گفت: احداث شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه با توجه به در حال اتمام بودن فضای صنعتی شهرک شماره ۱، از نیازهای اصلی توسعه پایدار این شهرستان است.
مهدی دواتگری، افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه در کنار محور مراغه – بناب در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار مکان یابی شده که پس از تصویب این شهرک، زمین احداثی آن قابل افزایش است.
وی اظهار کرد: تکمیل تصفیه خانه پساب و تکمیل خیابان سازی شهرک شماره ۱ این شهرستان نیز از مهمترین نیازهای این شهرک برای توسعه است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصفیه خانه پساب شهرک شماره یک مراغه هم اکنون در حال احداث است، گفت: این طرح نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار بوده که ۲۰ میلیارد ریال آن ابتدای امسال و ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز در ماه جاری تامین شده است.
دواتگری، ادامه داد: چند طرح دیگر در حال احداث این شهرک توسط بخش خصوصی، نیازمند پرداخت تسهیلات دولتی است.
رییس شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: تا کنون ۴۹ واحد در شهرک صنعتی مراغه به بهره برداری رسیده که ۴۰ واحد آن فعال و ۸۵۷ نفر در این واحدها شاغل هستند.
محمدعلی عسگری، افزود: هم اکنون ۹ واحد صنعتی این شهرک غیرفعال شده که علت پنج مورد آن، نبود بازار و چهار واحد نیز به علت کمبود نقدینگی غیرفعال شده است.
وی یادآور شد: در این شهرک ۴۳ واحد در حال ساخت و نیمه تمام بوده ۵۸ واحد مجوز اخذ کرده و برای احداث ۲۶ واحد نیز اراضی صنعتی وجود دارد.
فرماندار ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: شهرک صنعتی اول این شهرستان ۱۱۳ هکتار زمین بوده که ۸۴ هکتار آن اراضی صنعتی بوده و تا کنون ۶۷ هکتار آن واگذار شده و ۱۷ هکتار نیز آماده تحویل به سرمایه گذاران است.
ظفر محمدی، افرود: این شهرک از تمامی امکانات زیر بنایی مانند برق، آب ، گاز و تلفن برخوردار بوده و آب مورد نیاز آن از سه حلقه چاه تامین می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به باقی ماندن ۱۷ هکتار از اراضی صنعتی این شهرک، احداث شهرک دوم صنعتی مراغه از نیازهای اساسی توسعه این شهرستان بوده و احداث منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان نیز در دستور کار است.
در این آیین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از اراضی مکان یابی شده برای احداث شهرک شماره ۲ صنعتی مراغه بازدید و موافقت اولیه خود را برای احداث آن اعلام کرد.
بهره برداری از مرحله دوم کارخانه روغن موتور توان ساز مراغه از دیگر برنامه های کاری سفر سیدابریشمی به این شهرستان بوده که این طرح با حضور مسوولان افتتاح شد.
مرحله دوم شرکت روغن موتور توان ساز مراغه با یک هزار متر مربع زیر بنا برای بسته بندی انواع گریس صنعتی فعالیت می کند.
احداث شرکت روغن موتور توان ساز مراغه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با هفت هزار متر مربع زیربنا و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی از سال ۸۴ شروع و در سال ۸۷ پروانه بهره برداری آن صادر شده است.
این کارخانه انواع روغن موتور، گریس، ضدیخ، ضد جوش، شیشه پاکن و آب صابون و هچنین ظروف پلاستیکی این صنعت را پس از اضافه کردن افزودنی ها تولید، بسته بندی و روانه بازار می کند.

منبع: ایرنا