احتمال شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرید
احتمال شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرید

روزبه رجائی غفوری در جمع نیروهای ستادی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یادآور شد: کرونا از طریق تنفسی و بزاق قابل انتشار است و بایستی در بیماران تب دار با سابقه مسافرت به عربستان دقت شود و سریعا اقدامات درمانی انجام گیرد. به گفته ی رجائی انتشار این ویروس تنها از طریق تنفسی و بزاق […]

روزبه رجائی غفوری در جمع نیروهای ستادی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یادآور شد: کرونا از طریق تنفسی و بزاق قابل انتشار است و بایستی در بیماران تب دار با سابقه مسافرت به عربستان دقت شود و سریعا اقدامات درمانی انجام گیرد.

به گفته ی رجائی انتشار این ویروس تنها از طریق تنفسی و بزاق امکان پذیر است و بایستی در حاجیانی که علائمی نظیر سرفه، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، تنفس صدادار و یا خلط خونی دارند، با ماسک و دستکش و انحام اقدامات ایزولاسیون بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شوند.

وی به هموطنان توصیه کرد: این بیماری در دوره نهایتا ۱۴ روزه خود را نشان می‌دهد و می‌توان با مراعات کردن هموطنان در دیدارهای خود با این افراد، از احتمال شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیوع بیماری سندرم تنفسی کرونا یا مرس تلفات بالایی در کشور عربستان داشته است، گفت: وزارت بهداشت و درمان تصمیم و برنامه جدی در جهت جلوگیری از انتشار این بیماری دارد و اورژانس ۱۱۵ نیز بایستی در اجرای این برنامه تلاش خود را انجام دهد.

وی یادآور شد: از لحظه ورود حجاج به فرودگاه سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و کارشناسان EOC به همراه کارشناسانی از بهداشت در فرودگاه مستقر خواهند بود و معاینه‌های لازم انجام خواهد گرفت.