آذربایجان شرقی برای انتخابات آماده می شود
آذربایجان شرقی برای انتخابات آماده می شود

اویاقلیق: رییس کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات استان در این جلسه از آمادگی استانداری برای تجهیز اکثر فرمانداری های استان به فیبر نوری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که با توجه به برگزاری الکترونیک انتخابات، تجهیز فرمانداری ها به فیبر نوری را هر چه سریع تر آغاز کنیم و در این راستا قرارداد […]

indexاویاقلیق: رییس کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات استان در این جلسه از آمادگی استانداری برای تجهیز اکثر فرمانداری های استان به فیبر نوری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که با توجه به برگزاری الکترونیک انتخابات، تجهیز فرمانداری ها به فیبر نوری را هر چه سریع تر آغاز کنیم و در این راستا قرارداد اولیه ای را با شرکت مخابرات استان منعقد کرده ایم.

علی نواداد ادامه داد: از لحاظ امکانات و پشتیبانی انتخابات هیچ گونه نگرانی نداریم و مکاتباتی را با تمامی ادارات و سازمان های دولتی استان در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام داده ایم.

وی از برگزاری همایشی آموزشی با حضور فرمانداران، بخشداران و دبیران ستاد برگزاری انتخابات استان های شمالغرب کشور در تبریز در مهر ماه سالجاری خبر داد.

کسب رتبه دوم استان در تعداد اخبار ارسالی انتخابات به وزرات کشور

رییس کمیته انتظامی و امنیتی ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد اخبار ارسالی به وزارت کشور با محوریت اخبار انتخاباتی، رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است افزود: تا کنون ۲۱ جلسه در شهرستان های استان در مورد انتخابات برگزار شده است که تا کنون ۷۴ مصوبه داشته است.

محمود چمنی ابراز کرد: در حال حاضر بر تمامی تحرکات انتخاباتی استان در تمامی شهرستان ها، اشراف کامل داشته و فعالیت نامزدهای احتمالی را رصد می کنیم.

وی از تدوین اطلس جامع تهدیدات امنیتی استان و ارسال آن به وزارت کشور خبر داد.

احتمال برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۲۰۷ روستای استان

استاد رحیمی، جانشین ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه از برگزاری احتمالی انتخابات شورای اسلامی روستا در ۲۰۷ روستای استان همزمان با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و افزود: تا کنون هشت بولتن شامل اخبار و تجزیه و تحلیل های انتخاباتی به وزارت کشور ارسال شده است.

وی از تشکیل کمیته آموزش کادر اجرایی انتخابات در استان خبر داد و تصریح کرد: تمامی اعضای کمیته آموزش از تمامی شهرستان های استان، ۱۱ لغایت ۱۵ مهرماه سالجاری در کلاس آموزشی وزارت کشور شرکت کرده و پس از بازگشت به استان، به آموزش نفرات اجرایی انتخابات خواهند پرداخت.

وی از حضور و شرکت ۴۸ فرماندار، ۱۱۳ بخشدار و ۳۱ دبیر ستاد انتخابت شمالغرب کشور در همایشی به میزبانی تبریز در اواسط مهرماه سالجاری خبر داد.

احمدی، رییس کمیته حراست و استعلامات انتخابات استان از برگزاری کلاس های توجیهی برای فرمانداران و مسئولان حراست دستگاه های مربوطه در راستای ایجاد امنیت لازم در انتخابات آتی خبر داد و گفت: طبق گفته مسئولان کشوری به ویژه وزارت کشور، استان آذربایجان شرقی در سالجاری عملکردی مثبت و بسیار فعال نسبت به سال های گذشته داشته است.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش به اصول امنیتی و حفاظتی و کنترل دقیق ورود و خروج های افراد به استانداری، فرمانداری و شعبات اخذ رای در هنگام برگزاری انتخابات تاکید کرد.

آگاهی بخشی قانونی مهم ترین وظیفه کمیته حقوقی

جنت، رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان، مهم ترین وظیفه این کمیته را آگاهی بخشی قانونی و حقوق انتخابات به مجریان دانست و گفت: آماده هستیم که در برگزاری کلاس های آموزشی مشارکت کرده و اطلاعات حقوقی و قانونی مجریان انتخابات را افزایش دهیم.

وی از ارسال آخرین قوانین و آیین نامه های انتخابات به فرمانداران و فرمانداران خبر داد.

سربخشیان، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان از آماده بودن تمامی زیر ساخت های شبکه ای برای برگزاری بهتر انتخابات خبر داد.

آهنگری، رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه از برگزاری دو نشست این کمیته با حضور نمایندگان تام الاختیار برخی ادرات همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و تشکل هایی همچون خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان و .. خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه های این کمیته، طبق برنامه زمانبندی پیش می رود افزود: کمیته اطلاع رسانی در حال تهیه طرح هایی با محوریت اخلاق انتخاباتی و هماهنگی با مطبوعات و خبرگزاری ها در جهت انتشار آنان است.

اصل بی طرفی در انتخابات یکی از مهم ترین اولویت های ستاد انتخابات استان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از رصد تمامی تحرکات انتخاباتی شهرستان های استان خبر داد.

سعید شبستری خیابانی در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود که امیدواریم با تلاش تمامی دست اندرکاران همچون فرمانداران، بخشداران، نیروهای انتظامی و امنیتی، انتخاباتی سالم و مورد انتظار رهبری در کشور و استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اصول هشت گانه انتخابات باید سرلوحه تمامی اقشار داخلی در این حوزه قرار گیرد ادامه داد: قانون گرایی، امانتداری، پاسخگویی، هماهنگی و همدلی، مردم سالاری دینی، رقابت انتخاباتی در چارچوب نظام، اصل توجه به منافع ملی و امنیتی و اصل احترام به انتخاب مردم، اصول هشت گانه انتخابات هستند.

وی با اشاره به مهم ترین عملکرد ستاد انتخابات استان در ماه های گذشته ادامه داد: آمار و اطلاعات لازم در جهت برگزاری بهتر انتخابات جمع آوری شده و به وزارت کشور ارسال و تمامی دستورالعمل، قانون و آیین نامه های ابلاغی وزارت کشور به فرمانداران و بخشداران ارسال شده است.

شبستری از تشکیل کمیته های مالی و پشتیبانی، کمیته فناوری و اطلاعات، کمیته امنیتی و انتظامی، کمیته امور حقوقی، کمیته حراست و استعلامات کمیته اطلاع رسانی و همچنین تعیین مسئولان اجرایی انتخابات استان و همچنین مسئول آموزش خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی تحرکات انتخاباتی در تمامی شهرستان های استان رصد می شود عنوان کرد: تاکنون بیش از ۹۰۰ خبر از کانال های مختلف به وزارت کشور ارسال شده است که از نظر تعداد اخبار ارسالی انتخابات به وزارت کشور، رتبه دوم کشوری را به دست آورده ایم.

به گفته وی اصل بی طرفی در انتخابات یکی از مهم ترین اولویت های ستاد انتخابات استان است که به صورت مستمر به دست اندرکاران و مسئولان گوشزد می شود.

شبستری از برگزاری همایشی به میزبانی آذربایجان شرقی با شرکت فرمانداران، بخشداران و دبیران ستادهای انتخاباتی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد که هدف آن، آموزش مجریان انتخاباتی استان های شمالغرب کشور است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات اولویت ماست

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست  با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: می خواهیم در برگزاری انتخابات امسال، شاگر اول شویم.

اسماعیل جبارزاده گفت: استان آذربایجان شرقی، استعداد شاگرد اول شدن در این دوره از انتخابات را دارد و همه با هم باید تلاش کنیم که هشت اصل انتخاباتی همچون سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، حضور حداکثری مردم در انتخابات و .. را در انتخابات امسال محقق کنیم.

وی با بیان اینکه افق و هدف ما، برگزاری انتخاباتی متفاوت تر از سال های گذشته است ادامه داد: مهم ترین هدف و نیاز ما در انتخبات سالجاری، حضور حداکثری مردم است که باید تمهیدات و مقدمات این مهم در استان بیش از پیش فراهم شود.وی خطاب به اعضای ستاد و مجریان انتخابات استان تصریح کرد: باید تمامی موانع در مسیر حضور حداکثری مردم در انتخابات شناسایی شده و یک نظر سنجی جامع از میزان و اقبال عمومی مردم به حضور در انتخابات امسال داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ای با محوریت رصد میزان اقبال مردم به حضور در انتخابات آتی ادامه داد: این کمیته ها در تمامی شهرستان های استان با نظارت فرمانداران تشکیل شده و گزارش های ماهانه به ستاد انتخابات استان ارسال شود.

جبارزاده با بیان اینکه رویکرد علمی انتخابات باید مدنظر همه اعضا ستاد قرار گیرد ادامه داد: باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه ها در بحث توجه به رویکرد علمی انتخابات استفاده شده و تحلیل های واقعی از فضای انتخاباتی استان داشته باشیم.

وی همچنین از عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان خواست که نسبت به هزینه کرد انتخابات و مسائل حق الناس، توجه کافی داشته باشند.

در بخشی از این جلسه، استاندار آذربایجان شرقی با تجهیز اداره ثبت احوال شهرستان تبریز به فیبر نوری موافقت کرد.

به گفته وی، همکاری با ستاد انتخابات استان، تکلیف تمامی دستگاه های دولتی است و باید در توان خود، نیازهای استان در انتخابات را تامین کرده و مشارکت لازم را در برگزاری هرچه بهتر انتخابات داشته باشند چرا که انتخابات، مهم ترین مساله نظام است.

جبارزاده از جنت( مسئول کمیته حقوقی انتخابات استان) خواست که از تجارب و اطلاعات اساتید و حقوقدانان مطرح استان در انتخابات استفاده شود.

وی با اشاره به اقدام موثر کمیته انتظامی و امنیتی ستاد انتخابات استان در تهیه اطلس تهدیدات امنیتی استان گفت: تهیه این مجموعه، یک کار بسیار ارزشمند است و مسئولان مربوطه تلاش کنند که این اطلس را همیشه به روز نگه دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در پیشنهادی به ستاد انتخاباتی استان ابراز کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و معضلاتی که در انتخابات اخیر به صورت مستمر مشاهده می شد، امکان مشاهده برگه رای دهندگان توسط اشخاص دیگر بود که بهتر است فضایی ایجاد شود تا امکان رویت برگه آرا برای دیگران وجود نداشته باشد که توجه به این مهم، باعث فرهنگ سازی مناسب و توجه عملی به حقوق شهروندی خواهد بود. ایجاد چنین فضاهایی، نقش مهمی در افزایش امنیت روانی مردم خواهد داشت.

ایسنا