می خواهیم شاگرد اول انتخابات باشیم
می خواهیم شاگرد اول انتخابات باشیم

اسماعیل جبارزاده در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: استان آذربایجان شرقی، استعداد شاگرد اول شدن در این دوره از انتخابات را دارد و همه با هم باید تلاش کنیم که هشت اصل انتخاباتی همچون سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، حضور حداکثری مردم در انتخابات و .. را در انتخابات امسال محقق کنیم. وی با بیان […]

۷۱۷۵۴اسماعیل جبارزاده در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: استان آذربایجان شرقی، استعداد شاگرد اول شدن در این دوره از انتخابات را دارد و همه با هم باید تلاش کنیم که هشت اصل انتخاباتی همچون سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، حضور حداکثری مردم در انتخابات و .. را در انتخابات امسال محقق کنیم.

وی با بیان اینکه افق و هدف ما، برگزاری انتخاباتی متفاوت تر از سال های گذشته است ادامه داد: مهم ترین هدف و نیاز ما در انتخبات سالجاری، حضور حداکثری مردم است که باید تمهیدات و مقدمات این مهم در استان بیش از پیش فراهم شود.

وی خطاب به اعضای ستاد و مجریان انتخابات استان تصریح کرد: باید تمامی موانع در مسیر حضور حداکثری مردم در انتخابات شناسایی شده و یک نظر سنجی جامع از میزان و اقبال عمومی مردم به حضور در انتخابات امسال داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ای با محوریت رصد میزان اقبال مردم به حضور در انتخابات آتی ادامه داد: این کمیته ها در تمامی شهرستان های استان با نظارت فرمانداران تشکیل شده و گزارش های ماهانه به ستاد انتخابات استان ارسال شود.

جبارزاده با بیان اینکه رویکرد علمی انتخابات باید مدنظر همه اعضا ستاد قرار گیرد ادامه داد: باید از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه ها در بحث توجه به رویکرد علمی انتخابات استفاده شده و تحلیل های واقعی از فضای انتخاباتی استان داشته باشیم.

وی همچنین از عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان خواست که نسبت به هزینه کرد انتخابات و مسائل حق الناس، توجه کافی داشته باشند.

در بخشی از این جلسه، استاندار آذربایجان شرقی با تجهیز اداره ثبت احوال شهرستان تبریز به فیبر نوری موافقت کرد.

به گفته وی، همکاری با ستاد انتخابات استان، تکلیف تمامی دستگاه های دولتی است و باید در توان خود، نیازهای استان در انتخابات را تامین کرده و مشارکت لازم را در برگزاری هرچه بهتر انتخابات داشته باشند چرا که انتخابات، مهم ترین مساله نظام است.

جبارزاده از جنت( مسئول کمیته حقوقی انتخابات استان) خواست که از تجارب و اطلاعات اساتید و حقوقدانان مطرح استان در انتخابات استفاده شود.

وی با اشاره به اقدام موثر کمیته انتظامی و امنیتی ستاد انتخابات استان در تهیه اطلس تهدیدات امنیتی استان گفت: تهیه این مجموعه، یک کار بسیار ارزشمند است و مسئولان مربوطه تلاش کنند که این اطلس را همیشه به روز نگه دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در پیشنهادی به ستاد انتخاباتی استان ابراز کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و معضلاتی که در انتخابات اخیر به صورت مستمر مشاهده می شد، امکان مشاهده برگه رای دهندگان توسط اشخاص دیگر بود که بهتر است فضایی ایجاد شود تا امکان رویت برگه آرا برای دیگران وجود نداشته باشد که توجه به این مهم، باعث فرهنگ سازی مناسب و توجه عملی به حقوق شهروندی خواهد بود. ایجاد چنین فضاهایی، نقش مهمی در افزایش امنیت روانی مردم خواهد داشت.