وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی در تبریز
وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی در تبریز

محسن حسن‌خانی ظهر امروز در سومین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هر چند در سال‌های گذشته کاهش تصادفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی را شاهد هستیم اما کشته شدن ۷۰۰ نفر در یک سال در تصادفات جاده‌ای قابل قبول نیست. وی با تاکید بر مدیریت هوشمند ترافیک در آذربایجان‌شرقی این […]

محسن حسن‌خانی ظهر امروز در سومین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هر چند در سال‌های گذشته کاهش تصادفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی را شاهد هستیم اما کشته شدن ۷۰۰ نفر در یک سال در تصادفات جاده‌ای قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر مدیریت هوشمند ترافیک در آذربایجان‌شرقی این امر را موجب کاهش تصادفات و تلفات در داخل و خارج شهرها عنوان کرد.

حسن‌خانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش خوبی در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی در حال انجام است، گفت: نتیجه این تلاش‌ها کاهش تصادفات و فوتی‌ها بوده و یکی دیگر از علل کاهش تصادفات افزایش جرائم رانندگی و برخوردهای جدی با رانندگان متخلف بوده که امسال خبری از افزایش جرایم نیست و همین عامل می‌توانست بازدارندگی بیشتری را داشته باشد.

علل افزایش تصادفات در تابستان

وی یادآور شد: در تابستان امسال افزایش تصادفات بودیم و به استناد گزارشاتی که داریم خلاء و نبود طرح برنامه لازم و کافی و مدیریت تصادفات به صورت کلان از علل افزایش تصادفات است و از استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست داریم تا همانگونه که در بحث مبارزه با مواد مخدر شخصا وارد موضوع شدند در زمینه کاهش تصادفات راه‌ها و داخل شهرها نیز مدیریت را به عهده بگیرند و طرح جامعی تدوین شود که وظایف هر دستگاهی در آن مشخص شود.

حسن‌خانی یادآور شد: طرح‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تدوین شده و هر کسی وظیفه خود را به خوبی بداند و در برابر وظایف محوله پاسخگو باشد مضاف بر اینکه وضعیت اعتبارات نیز مناسب نیست و نمی‌شود کارهای زیادی انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: هر چند در سال‌های گذشته کاهش تصادفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی را شاهد هستیم اما کشته شدن ۷۰۰ نفر در یک سال در تصادفات جاده‌ای قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصادفات و تلفات مربوط به خودروهای داخلی است که باید سهم خودروها در تصادفات به مسئولان امر منعکس شود تا در زمینه استانداردسازی خودروها و کاهش تلفات اقدام شود هر چند که در زمینه فرهنگ رانندگی هم در جامعه مشکلات زیادی داریم و در مجموع نیازمند کار جهادی در این زمینه هستیم.

حسن‌خانی عنوان کرد: در حال حاضر زمان کنترل دستی ترافیک به اتمام رسیده و کنترل هوشمندانه در جاده‌ها خواهد توانست بسیاری از تلفات را کاهش دهد به نحوی که نصب دوربین‌های سرعت سنج در نقاط مهم جاده‌های حادثه خیز کشور مانند سمنان و مشهد موجب کاهش شدید تصادفات شده است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با انتقاد از وضعیت حمل و نقل عمومی در استان و شهر تبریز گفت: وضعیت فعلی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها خارج از شأن مردم است و بنده شخصا از وسائط حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنم اما این وسائل مناسب نیست و برخی از اتوبوس‌ها خود موجب ترافیک بیشتر در داخل شهر تبریز می‌شود و اگر سیستم حمل و نقل بهتر شود مردم از این امکانات استقبال بیشتری خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود مشکل پارکینگ در خیابان‌های مرکزی شهر مانند ۱۷ شهریور و پاستور را یادآور شد و گفت: با وجود مشکلات موجود باز هم به برخی ساختمان‌های پزشکان پروانه داده می‌شود  و این در حالی است که پارکینگ کافی وجود ندارد و لزوم انتقال به شهرک سلامت احساس می‌شود.

حسن‌خانی بر تشکیل جلسات شورای ترافیک در شهرهای استان تاکید کرد و گفت: در چند شهر استان که مشکلات ترافیکی وجود داشت با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و حل شد.