گرفتن حق جلسه برای شرکت در جلسه‌های شهرداری غیرقانونی است
گرفتن حق جلسه برای شرکت در جلسه‌های شهرداری غیرقانونی است

ایرج شهین‌باهر در جلسه ظهر امروز شورای شهر با تأکید بر لزوم نظارت شورا و اینکه این نظارت می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند، اظهار داشت: چنین حق جلساتی در برابر صدمات ناشی از سوءمدیریت واقعاً چیزی نیست؛ برای مثال وقتی سوءمدیریت در خیابان توانیر موجب هزینه ۲ میلیاردی شده است. وی با […]

ایرج شهین‌باهر در جلسه ظهر امروز شورای شهر با تأکید بر لزوم نظارت شورا و اینکه این نظارت می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند، اظهار داشت: چنین حق جلساتی در برابر صدمات ناشی از سوءمدیریت واقعاً چیزی نیست؛ برای مثال وقتی سوءمدیریت در خیابان توانیر موجب هزینه ۲ میلیاردی شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای نظارت تشکیلات سیستمی داشته باشیم، افزود: از یک طرف دستمان بسته است و تشکیلات نظارتی نداریم و از طرف دیگر سازمان‌هایی مانند سازمان بازرسی از ما توقع نظارت دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: شورای اسلامی شهر تبریز باید تشکیلات نظارتی داشته باشند و ما به عنوان نمایندگان مردم و به احترام رأی مردم باید در جلسات حضور یابیم و نظارت کنیم.

شهین‌باهر در بخش دیگری از سخنان خود با مطرح کردن این سئوال که آیا واقعاً تخلفات شورا در گرفتن این حق‌ جلسه خلاصه شده است؟ چنین پاسخ داد: اخیراً محدود کردن اعضای شورا به آخرین حد خود رسیده است و تنها به این مسئله محدود نمی‌شود؛ از یک طرف از نامزد شدن اعضای شورا برای نمایندگی مجلس جلوگیری شد و از طرف دیگر عضویت در شورای شهر شغل تلقی می‌شود تا جلوی کاندیدا شدن اعضای شورا در انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی گرفته شود.

وی تبیین کرد: متأسفانه دستگاه‌ها با سوءاستفاده از اختلافات داخلی اعضای شورای شهر، شوراها را محدود و محدودتر می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ فرمانداری در نامه ارسالی به شورای شهر با نام بردن از جلساتی در شهرداری تبریز همچون کمیته «حل اختلاف» حضور اعضای شورا در این جلسات را غیرقانونی و تعلق گرفتن حق‌جلسه به اعضای شورای شهر از بابت این جلسات را مصداق تصرف در اموال عمومی اعلام کرده بود.