شهرداری تبریز نیاز به خانه تکانی دارد/ لاشخورها را از پروژه‌ها دور کنیم
شهرداری تبریز نیاز به خانه تکانی دارد/ لاشخورها را از پروژه‌ها دور کنیم

احتشام حاجی‌پور ظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر با اشاره به انتظاراتش از شورا و شهرداری اظهار داشت: اولین انتظار ما از شورای شهر انتظار همدلی و همزبانی است و در این مورد شورای شهر تبریز انتظارات را برآورد کرده است؛ همانطور که در آخرین انتخابات هئیت رئیسه دیدیم، رئیس شورا […]

hajipourاحتشام حاجی‌پور ظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر با اشاره به انتظاراتش از شورا و شهرداری اظهار داشت: اولین انتظار ما از شورای شهر انتظار همدلی و همزبانی است و در این مورد شورای شهر تبریز انتظارات را برآورد کرده است؛ همانطور که در آخرین انتخابات هئیت رئیسه دیدیم، رئیس شورا با بالاترین رای انتخاب شد و این در حالی است که در کلانشهر تهران رئیس شورای شهر تنها با رای نصف به علاوه یک انتخاب شده است که این نشانه مدنیت پیش رو در شهر تبریز است.

عضو شورای شهر با تاکید بر نظارت به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف شورا گفت: متاسفانه مکانیسم اساسی برای نظارت در شورا اندیشیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه عضو شورا می‌تواند در تمام جلسات شهرداری اعم از مصالحه، جلسه و سیمنار حضور داشته باشد، گفت: این که تنها با یک تشر از حضور در این جلسات عقب‌نشینی کردیم و در این جلسات حضور نیافتیم درست نیست.

روح و نگاه پژوهشی در شورا به چشم نمی‌خورد

حاجی‌پور همچنین با انتقاد از اینکه روح و نگاه پژوهشی در شورا به چشم نمی‌خورد، گفت: اگر مرکز پژوهش‌های شورای شهر فعال بود می‌توانستیم از نتایج تحقیقات این شورا استفاده کنیم اما متاسفانه در حال حاضر چنین وضعیتی وجود ندارد.

رئیس شورای استان با تاکید بر اینکه با نوشتن ۷۰۰ پروژه در بودجه یکسال کاری از پیش نمی‌رود، گفت: باید پروژه‌های اولویت‌دار و ستاره‌دار داشته باشیم و اولویت محور عمل کنیم.

لازم است کمی از حالت شورای شهرداری خارج شده و به سمت شورای شهر واقعی حرکت کنیم

وی به عنوان آخرین نکته در ارتباط با انتطاراتش از شورا گفت: لازم است کمی از حالت شورای شهرداری خارج شده و به سمت شورای شهر واقعی حرکت کنیم.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به انتظاراتش از شهرداری گفت: خوشبختانه پروژه‌های خوبی توسط شهرداری در جریان شورای چهارم در حال اجراست اما گاهی دیده شده است که پروژه‌های مناطق برخوردار با سرعت بیشتری پیشرفت کرده‌اند.

شهرداری تبریز در بافت فرسوده عملکردی نداشته است

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات عمده ما در تبریز مشکل بافت فرسوده است، گفت: متاسفانه شهرداری در بافت فرسوده عملکردی نداشته است اما در حاشیه نشینی کارهایی انجام شده است.

شهرداری برای بهبود عملکردش نیاز به خانه تکانی دارد

رئیس شورای استان با اشاره به اینکه شهرداری برای بهبود عملکردش نیاز به خانه تکانی دارد، گفت: توسعه با یک پروژه ایجاد نمی‌شود بلکه باید نهادینه و قانونمند باشد و این تنها با یک خانه تکانی سازمانی و مدیریتی اتفاق می‌افتد.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه خانه تکانی مدیریتی به این معنی است که فردی که سال‌ها مدیر بوده و به روزمرگی رسیده است باید جایش را با نیروی تازه نفس عمل کند، گفت: خانه تکانی دوم به شیوه انتخاب پروژه‌های مهم و اولویت‌دار ارتباط پیدا می‌کند.

شهریت شهر کامل نمی‌شود

عضو شورای شهر با نام بردن از آبادی روستاهای اطراف و ورودی‌های شهر تبریز، حل مشکل حمل و نقل و بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و مبلمان شهری، به عنوان مهم‌ترین مسائل در شهر گفت: تا چنین مسائلی در شهر مورد توجه قرار نگیرد و حل نشود «شهریت شهر» کامل نمی‌شود.

حاجی‌پور با انتقاد از کمبود هتل در تبریز گفت: وضعیت هتل‌های تبریز در تابستان به طوری بود که مجبور شدیم زمان سمینارهایمان را عوض کنیم چون هیچ هتلی جا برای مهمانان ما جا نداشت.

متاسفانه اجرای پروژه‌ها در تبریز به شکل استاندارد و در سطح و کیفیت بالا نیست

وی همچنین با انتقاد از نحوه اجرای پروژه‌ها در تبریز گفت: متاسفانه اجرای پروژه‌های تبریز به شکل استاندارد و در سطح و کیفیت بالا نیست. مثلا آسفالت می‌ریزیم اما آسفالت‌ریزی ما سطح پایین است و یا نتوانسته‌ایم مشکل دست اندازهای خیابان را حل کنیم.

وی با اشاره به تداوم مشکل آسفالت در بی آر تی‌های تبریز گفت: در مسیر اتوبوس‌ها هم دیدیم که یک بار آسفالت‌ها را کندند و گفتند لازم است اینجا بتن‌ریزی شود و در نتیجه وضعیت مسیر اتوبوس‌ها هر روز بدتر می‌شود و کارهایمان تنها باعث اتلاف هزینه شده است و ابتدا باید لاشخورها را از پروژه‌ها دور کنیم.