سرعت در احداث خط دوم متروی تبریز/ انتقاد از جانمایی دستگاه‌های تهویه متروی تبریز
سرعت در احداث خط دوم متروی تبریز/ انتقاد از جانمایی دستگاه‌های تهویه متروی تبریز

صادق پشمینه‌آذر صبح امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی با اشاره به مراحل احداث خط دوم متروی تبریز اظهار داشت: در هر ایستگاه بالای ۱۰ کیلومتر شمع‌گذاری می‌شود و تلاش می‌شود تا نهایت همکاری با مردم شده و کمترین مشکلات ایجاد شود. وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۴ ایستگاه انجام شده که ایستگاه اول  قراملک، […]

۱۳۹۴۰۵۲۴۰۰۰۲۰۰_PhotoAصادق پشمینه‌آذر صبح امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی با اشاره به مراحل احداث خط دوم متروی تبریز اظهار داشت: در هر ایستگاه بالای ۱۰ کیلومتر شمع‌گذاری می‌شود و تلاش می‌شود تا نهایت همکاری با مردم شده و کمترین مشکلات ایجاد شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۴ ایستگاه انجام شده که ایستگاه اول  قراملک، ایستگاه دوم در خانه‌سازی و ایستگاه سوم در آخونی است و ایستگاه ۱۶ در باغمیشه است و انتظار داریم کیفیت اجرای خط دوم بهتر از خط اول باشد.

مدیرعامل شرکت متروی تبریز از برنامه‌ریزی برای احداث ایستگاه‌ها قبل از تونل‌کشی زیرزمینی خبر داد و یادآور شد: در زمینه احداث هر ایستگاه توجه به جانمایی مطلوب و در نظر گرفتن مسافرگیری بیشتر برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به منابع مالی در نظر گرفته شده برای خط دوم متروی تبریز عنوان کرد: در زمینه استفاده از اعتبارات ریالی و ارزی در این خط تمهیدات لازم اندیشیده شده و در برخی موارد باید تلاش کنیم تا از روش‌های سریع‌تری در احداث مترو استفاده کنیم.

پشمینه خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند اجرایی خط دوم متروی تبریز مطلوب است و با توجه به تفاوت اجرایی با خط اول انتظار داریم تا روند احداث سرعت بیشتری داشته باشد.

انتقاد از نحوه جانمایی در دستگاه‌های تهویه متروی تبریز

اسدی معاون فرماندار تبریز نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه جانمایی در دستگاه‌های تهویه متروی تبریز در ایستگاه‌ها گفت: به مسئولان متروی تبریز اعلام شده تا در زمینه جانمایی این دستگاه‌ها و کاهش آلودگی‌های صوتی اقدام شود که این امر تاکنون مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: قرار گرفتن ایستگاه‌ها در داخل شهر و مناطق مسکونی و صدای زیاد دستگاه‌های تهویه ضرورت در نظر گرفتن مکان بزرگ‌تری را برای این مکان‌ها می‌طلبد.