حال‌عمومی‌حجاج‌به‌غیر‌از۲مفقودآذربایجان‌شرقی‌خوب‌‌است/ بازگشت حجاج آذربایجانی از۷مهر
حال‌عمومی‌حجاج‌به‌غیر‌از۲مفقودآذربایجان‌شرقی‌خوب‌‌است/ بازگشت حجاج آذربایجانی از۷مهر

سعید شبستری امشب در جلسه ستاد پیگیری حادثه منا که با مشارکت ستادهای ذیربط برگزار شد با اشاره به بی‌لیاقتی آل سعود در مدیریت حج اظهار داشت: حقیقتا در بهترین و عزیزترین روزی که عید تمام مسلمانان بود خاطر همه مسلمین مکدر شده و همه مسلمین عزادار شدند. وی ادامه داد: جمع کثیری از هموطنان […]

یررییسعید شبستری امشب در جلسه ستاد پیگیری حادثه منا که با مشارکت ستادهای ذیربط برگزار شد با اشاره به بی‌لیاقتی آل سعود در مدیریت حج اظهار داشت: حقیقتا در بهترین و عزیزترین روزی که عید تمام مسلمانان بود خاطر همه مسلمین مکدر شده و همه مسلمین عزادار شدند.

وی ادامه داد: جمع کثیری از هموطنان ما نیز در ایران اسلامی عزادار شدند و با توجه به عدم همکاری مسئولان سعودی شناسایی حجاج در روزهای اول حادثه با مشکل روبه‌رو شده بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور و به تبع آن وزیر کشور در زمینه رسیدگی سریع به وضعیت حجاج ایرانی ستادی نیز در آذربایجان‌شرقی تشکیل و برای دلجویی و پیگیری وضعیت حجاج اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

همچنین در ادامه این جلسه تماس تلفنی با مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در مکه مکرمه برقرار و از آخرین وضعیت حجاج ایرانی و استان سئوال شد.

روحی، مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی در این تماس تلفنی اعلام داشت: حال عمومی حجاج آذربایجان‌شرقی به جز دو نفر مفقودین حجاج آذربایجان‌شرقی بقیه حجاج در سلامت کامل به سر می‌برند.

تقی‌زاده، معاون اداره کل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گزارشی کلی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده ارائه داد و گفت: متاسفانه در حادثه منا تا این لحظه ۱۳۶ نفر از حجاج کشورمان فوت شده‌اند و ۹۵ نفر مصدوم و فعلا ۳۴۴ نفر نیز مفقود هستند.

وی خاطرنشان کرد: برگشت کاروان‌های استان از ۷ مهر آغاز و تا ۱۲ مهر با ۹ پرواز خاتمه خواهد یافت.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر‌کل فرهنگی و اجتماعی استان و مدیر کل بنیاد شهید به عنوان اعضای ستاد منا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.