اهدای خون مستمر در اردبیل افزایش یافته است
اهدای خون مستمر در اردبیل افزایش یافته است

اللهوردی نوبخت عصر امروز در جلسه مسئولان پایگاه‌های انتقال خون اردبیل اظهار کرد: بخش عظیمی از اهدای خون در استان اردبیل توسط اهداکنندگان مستمر اعم از آقا و خانم انجام می‌شود که این روند به نسبت سال‌های گذشته با یک جهش بیش از ۳ درصدی روبه رو شده است. وی با بیان اینکه در هر […]

یرریاللهوردی نوبخت عصر امروز در جلسه مسئولان پایگاه‌های انتقال خون اردبیل اظهار کرد: بخش عظیمی از اهدای خون در استان اردبیل توسط اهداکنندگان مستمر اعم از آقا و خانم انجام می‌شود که این روند به نسبت سال‌های گذشته با یک جهش بیش از ۳ درصدی روبه رو شده است.

وی با بیان اینکه در هر مرحله از اهدای خون آزمایش‌ها و کنترل‌ها انجام شده و اهداکنندگان خون توان اهدای خود را به صورت کمی و کیفی افزایش می‌دهند، افزود: ما یک روند مناسبی را در اهدای مستمر خون و حفظ این شرایط در استان اردبیل شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با یادآوری اینکه در نیمه اول امسال مردم استان بیش از ۱۷ هزار واحد خون به بیماران و هموطنان مورد نیاز به فرآورده‌های خونی از خونشان را هدیه کرده‌اند، گفت: ما به نسبت سال گذشته یک وضعیت ثابتی را در اهدای خون شاهد هستیم.

نوبخت با بیان اینکه تمام پایگاه‌های انتقال خون فعال بوده و روند متفاوتی را در اهدای خون در فصول و مناسبت‌های مختلف شاهد هستیم، ادامه داد: البته این روند چندان سیر صعودی و نزولی به خود نگرفته و شرایط ایده‌آلی را در خونگیری و ذخیره‌سازی آن در سطح استان شاهد هستیم.

وی نزدیکی ایام محرم و افزایش علاقمندی مردم به اهدای خون را بیان کرد و گفت: در همه این سال‌ها ما با برنامه‌ریزی که انجام دادیم در طول ماه محرم و صفر پایگاه‌هایمان را اعم از ثابت و سیار به حالت آماده‌باش درآوردیم تا زمینه اهدا و جمع‌آوری آنها را به همراه تامین نیازمندی بیماران و افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های آن را شاهد و ناظر بودیم.

نوبخت در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما امروز با یک وضعیت متفاوت در اهدای خون و بالارفتن آگاهی‌های مردم روبه‌رو هستیم و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم یک شرایط مناسب و مطلوبی را به نسبت سال‌های گذشته شاهد و ناظر باشیم.