نمازگزاران مراغه عاملان حادثه سرزمین منا را محکوم کردند
نمازگزاران مراغه عاملان حادثه سرزمین منا را محکوم کردند

به گزارش روز جمعه ایرنا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای ‘مرگ بر آل سعود خائن’ و ‘کلیدداران حرم الهی قاتلان حجاج الهی’ علاوه بر ابراز همدردی با خانواده های بازماندگان این حادثه، خشم و انزجار خود را از عاملان آن اعلام کردند. امام جمعه موقت مراغه در جمع شرکت کنندگان در این […]

به گزارش روز جمعه ایرنا، شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای ‘مرگ بر آل سعود خائن’ و ‘کلیدداران حرم الهی قاتلان حجاج الهی’ علاوه بر ابراز همدردی با خانواده های بازماندگان این حادثه، خشم و انزجار خود را از عاملان آن اعلام کردند.
امام جمعه موقت مراغه در جمع شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: سوء مدیریت و کوتاهی مسوولان عربستان، موجب به وجود آمدن حادثه غمبار منا شد.

۸۱۷۷۲۶۷۶-۷۰۱۸۵۷۱۶
حجت الاسلام حمید محمدی راد، افزود: کوتاهی و بی توجهی عوامل اجرایی حج موجب به درد آمدن دل مسلمانان جهان شده است.
وی اظهار کرد: هنوز مسلمانان جهان واقعه تلخ حادثه مسجد الحرام در حج امسال را فراموش نکرده بودند که این حادثه تاسف انگیز رخ داد و مسلمانان را دوباره داغدار کرد.
امام جمعه موقت مراغه گفت: سرمداران و عوامل اجرایی سعودی که ادعاهای بزرگی مطرح و به کشورهای اسلامی تجاوز می کنند، خود قادر به تامین امنیت مراسم حج نیستند.
حجت الاسلام محمدی راد، ادامه داد: اکنون نیز ملت مسلمان کشورمان با تاسی از پیام تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب از مسوولان کشور خواهان برخورد قاطع با این قضیه و پبگیری مطالبات خانواده های درگذشتگان هستند.
وی گفت: بر اساس پیام رهبری درگذشتگان حج امسال چون در راه عبادت خدا از دنیا رفته اند، شهیدان راه خدا بوده و در نزد پروردگارشان روزی دارند.
در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهر در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، بیش از هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

انتشار : حسین پرهام